گزارش از فروش هفتگی سینماها

گذر «دینامیت» از مرز 10 میلیارد، «درخت گردو» در رؤیای رکوردشکنی

تهران (پانا) - دمیدن هوای تازه در اکران؛ انتظاری است که امید می‌رود با اضافه شدن فیلم «درخت گردو» به چرخه اکران اتفاق بیفتد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
گذر «دینامیت» از مرز 10 میلیارد، «درخت گردو» در رؤیای رکوردشکنی

به‌گزارش ایران، از آغاز شیوع کرونا هر بار که حرف و حدیث‌ها درباره ایجاد شوک به گیشه سینما و شکل‌گیری جریان تازه داغ شد در کنار لیست پر تعداد فیلم‌های طنز، نام یکی دو فیلم جدی هم مطرح شد. یکی از این فیلم‌ها که چندباری هم خبر آغاز نمایش عمومی آن حتی به‌شکل رسمی اعلام شد، «درخت گردو» محمد حسین مهدویان بود. توقع این بود که اکران این فیلم در کنار آثار کمدی هم تنوع را به سبد اکران برگرداند و هم مخاطب را به سالن سینما بکشد. اکران این فیلم با تمام حرف و حدیث‌ها بالاخره از ششم شهریورماه در سالن‌های سینما آغاز شده و در همین مدت بیش از 370 میلیون تومان فروش داشته و به تعبیر امیر فرجی مدیر سینما آفریقا، اکران «درخت گردو» به بار نشسته است.

آن طور که او به مهر گفته، روند استقبال از «درخت گردو» و «دینامیت» خوب است و این موضوع نشان می‌دهد سینماها تشنه فیلم تازه هستند. بر اساس اطلاعات ارائه شده در سامانه سمفا، فیلم، محمدحسین مهدویان با در اختیار داشتن 166 سالن و در یک هزار و 885 سانس حدود 16 هزار مخاطب را به سینما آورده است. «درخت گردو» فیلمی درباره یکی از اتفاقات مهم تاریخ ایران یعنی بمباران شیمیایی سردشت است. مهدویان با روایتی مستندگونه و باورپذیر زندگی فردی رنج کشیده‌ اهل کردستان، به‌نام قادر مولان‌پور را به تصویر کشیده است. این فیلم در سی ‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر کاندیدای 11 رشته و برنده 2 سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول (پیمان معادی) شد. پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شرفی و مهران مدیری بازیگران این فیلم به تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی هستند.

صدرنشین گیشه اکران اما همچنان فیلم «دینامیت» است. این فیلم در همین مدت مشابه یعنی حدود یک هفته 684 میلیون تومان فروش داشته است؛ البته با توجه به حمایت هنرمندان از «درخت گردو» در فضای مجازی و اختصاص بیشتر سینماهای نمایش دهنده پیش‌بینی می‌شود این فیلم در فروش هفتگی از «دینامیت» سبقت بگیرد. «دینامیت» ساخته سید مسعود اطیابی که از دهم تیرماه روی پرده رفته تاکنون 10 میلیارد و 102 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم با جذب بیش از 462 هزار مخاطب در 333 سالن نمایش دارد. فیلم سینمایی «مدیترانه» به ‌کارگردانی هادی حاجتمند با فروش 13 میلیون و 560 هزار تومان بعد از «دینامیت» و «درخت گردو» سومین فیلم پر فروش هفته است. این فیلم که از 4 مرادماه نمایشش روی پرده سینماها آغاز شده، تا امروز با در اختیار داشتن 70 سالن، 107 میلیون تومان فروش داشته است.

علاوه بر «درخت گردو»، فیلم سینمایی «گیسوم» با کارگردانی نوید به‌تویی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی دیگر فیلمی است که از هفته گذشته و دهم شهریورماه روی پرده رفته است. این فیلم در این مدت بیش از 13 میلیون تومان فروش داشته و 536 نفر آن را در 34 سالن سینما تماشا کرده‌اند. در «گیسوم» که برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از آن رونمایی شد، پگاه آهنگرانی، رضا داوودنژاد، مارال بنی‌آدم، حسین صوفیان، شبنم گودرزی و شاهرخ فروتنیان بازی کرده‌اند. این فیلم داستان زنی جوان است که پس از مرگ مادرش متوجه می‌شود، پدرش زنده است.

او به‌دلیل کنجکاوی مجبور می‌شود، از فرانسه به ایران بیاید تا پس از ۳۰ سال او را پیدا کند. «گیسوم» پس از «هفته‌ای یک بار آدم باش» شهرام شاه‌حسینی، «خورشید» مجید مجیدی و «سیاه باز» حمید همتی در رتبه هفتم جدول فروش هفتگی قرار دارد. طبق وعده شورای صنفی نمایش، «مورچه‌خوار» و «کله پوک» تازه‌ترین فیلم‌هایی هستند که در آخرین جلسه این شورا (7 شهریورماه) برای تنظیم قرارداد به انجمن سینماداران معرفی شدند تا برای برنامه‌ریزی اکران به شورای صنفی معرفی شوند. همچنین در گروه اکران هنر و تجربه نیز، از جمعه ۱۹ شهریورماه اکران بسته فیلم کوتاه در سینماهای هنر و تجربه آغاز می‌شود و ۶ فیلم کوتاه خراش اثر مجید امینی، مرگ تدریجی اثر آمین صحرایی، آداپت اثر کمال کچوئیان، ورای سکوت اثر آذر تجلی، سنگبال اثر آمین صحرایی و فیلمرغ اثر امیرمسعود سهیلی در قالب این بسته روی پرده می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار