افزایش ۴۱ درصدی تولیدات زراعی کشت و صنعت مغان

اردبیل(پانا) - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اعلام کرد میزان تولیدات زراعی در این شرکت ۴۱ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۱ درصدی تولیدات زراعی کشت و صنعت مغان

به گزارش روابط عمومی کشت و صنعت مغان، اسدالله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: از زمان تصدی شرکت تاکنون فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف در شرکت کشت و صنعت مغان صورت گرفته که نمونه بارز آن افزایش راندمان محصولات کشاورزی و دامپروری است.

او افزود: افزایش راندمان محصولات کشاورزی، بهبود وضعیت معیشت و افزایش حقوق ۲۰ درصدی از جمله شاخص‌های کاری شرکت است که انگیزه بیشتری را در بین کارکنان ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تولید ۱۷ هزار تن گندم به عنوان محصول استراتژیک را در کشت و صنعت مغان یادآور شد و گفت: ۳۱ درصد افزایش تولید در گندم نشان از همت و تلاش شبانه‌روزی مجموعه کارگران و کارکنان کشت و صنعت مغان است که به عنوان گندم خوراکی برای مناطق مختلف کشور بارگیری و صادر شده است.

محسن‌زاده همچنین به تولید پنج هزار تن جو اشاره کرد و افزود: در تولید این محصول نیز با یک جهش ۴۱ درصدی روبه‌رو هستیم.

او از افزایش ۲۱ درصدی تولید کلزا خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ تن کلزا در کشت و صنعت مغان تولید و روانه بازار مصرف به ویژه کارخانه‌های روغن‌کشی شده است.

محسن‌زاده اظهار کرد: با پایان برداشت محصولات پاییزی به ویژه غلات، کشت محصولات تابستانی در اراضی حاصلخیز کشت و صنعت مغان شروع می‌شود و در این مرحله دانه‌های روغنی به ویژه سویا و ذرت علوفه‌ای کشت و از تولیدات آن برای زنجیره تولید دام در این مجموعه استفاده می‌شود.

گفتنی است:شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار