را‌ه‌اندازی شبکه تعاملی و ارتباطی از ستاد تا مدرسه برای مهر باشکوه

تهران (پانا) - ‏معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جلسه شورای معاونین  سازمان از راه‌اندازی شبکه تعاملی و ارتباطی از ستاد تا مدرسه برای مهر باشکوه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
را‌ه‌اندازی شبکه تعاملی و ارتباطی از ستاد تا مدرسه برای مهر باشکوه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این جلسه گفت: ستاد پروژه مهر و کمیته های زیر مجموعه باید برای رقم خوردن مهری باشکوه ، آرام و با کیفیت و با حفظ سلامت دانش آموزان به شکل روزانه مسائل مربوط به پروژه مهر را رصد و برنامه ریزی کنند.

وی در ادامه گفت: سازماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش و توزیع کتب درسی، ثبت نام دانش آموزان، برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، آماده سازی پروژه های نیمه تمام و تجهیز و تعمیر مدارس، انتخاب و انتصاب مدیران، شبکه شاد و مسائل مربوط به آن، پایگاه های آموزش مجازی و استودیو تولید محتوا، واکسیناسیون تمام معلمان، طرح هدایت، تهیه وسایل ارتباطی هوشمند آموزشی، آماده سازی جامعه و خانواده از جمله مواردی است که به شکل روزانه باید مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استنثایی با بیان اینکه برای رصد و نظارت مستمر" شبکه ارتباطی و تعاملی از ستاد تا مدرسه" در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است، گفت: براساس این طرح کل استان ها به چهار قطب تقسیم خواهند شد و هریک از معاونت ها مسئولیت یکی ازقطب ها را به عهده خواهد گرفت و شبکه ارتباطی و تعاملی شکل می گیرد.

وی به سه هدف عمده این شبکه ارتباطی اشاره کرد و گفت: اولین هدف اطلاع دقیق از برنامه ها و فعالیت های استان ها در خصوص پروژه مهر است، دومین هدف ابلاغ و آگاهی دادن به استان ها در خصوص سیاست ها و استراتژی ها است و سومین هدف حل مشکلات و معضلات استان ها است.

حسینی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم موضوع پروژه مهر ساماندهی درست نیروی انسانی است و باید در این زمینه به طور دقیق تراز نیروی انسانی محقق شود، گفت: هم اکنون 21 هزار و 197 نیرو در آموزش و پرورش استثنایی مشغول به خدمت هستند، 1617 نفر از همکاران تقاضای بازنشستگی دارند و از طرفی 3 هزار و 65 نفر تراز منفی نیروی انسانی را شاهد هستیم که تاکنون تلاش های همکاران ما موجب آن شده است که 342 نفر ماده بیست و هشت، 51 نفر سرباز معلم و 225 نفر از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پروش استثنایی اختصاص یابد.

وی افزود: مابقی کمبود نیرو باید از طریق نیروهای حق التدریس، شاغلان و بازنشستگان، استمرار خدمت همکاران در معرض بازنشستگی، طرح معلم تمام وقت، نیرو های خرید خدمات، تدریس موظف معاونین و سایر شیوه ها جبران شود. در مجموع خروجی فعالیت های ستاد پروژه مهر و نیز طرح شبکه تعاملی و ارتباطی باید به تحقق مهر باشکوه و ماندگار منجر شود.

وی با بیان اینکه در مهر ماندگار باید سه محور عمده تحقق یابد گفت: محور اول این است که هیچ کلاسی نباید بدون معلم باشد، محور دوم این است که هیچ مدرسه ای نباید بدون مدیر و معاون، بدون برنامه عملیاتی و بدون اطلس یادگیری باشد. محور سوم این است که هیچ دانش آموزی نباید بدون ثبت نام، بدون کتاب و برای سال اول ابتدایی بدون شرکت در برنامه سنجش آمادگی تحصیلی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار