برگزاری جلسه توجیهی مدیران جدیدالانتصاب ناحیه 3 آموزش و پرورش قم

قم (پانا)- جلسه توجیهی مدیران جدیدالانتصاب ناحیه 3 آموزش و پرورش قم به منظور توجیه و آشنایی هرچه بیشتر این مدیران با روش‌های مدیریت و آمادگی برای باز گشایی مدارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه توجیهی مدیران جدیدالانتصاب ناحیه 3 آموزش و پرورش قم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، جلسه توجیهی مدیران جدیدالانتصاب با سخنرانی سیدحسین رضوی حائری مدیر آموزش و پرورش ناحیه برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 در این جلسه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سید الشهدا علیه السلام و یاران باوفایش و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت و تقدیر از تلاش همکاران در راستای آموزش مجازی و قبول مسئولیت و حضور مدیران جدید تصریح کرد: ما باید از شرایط و تهدید به وجود آمده بهره برداری لازم را برده و آن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

رضوی حائری با توصیه بر هماهنگی با مدیران شیفت مخالف و استفاده از تجربیات مدیر قبلی بر پیگیری و نظارت مدیران مدارس بر انجام فعالیت های«پروژه مهر» در مدرسه در اجرای مراسم ویژه بازگشایی مدارس در روز اول با توجه به وضعیت بازگشایی مدارس بصورت حضوری یا مجازی و با رعایت تمامی پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.

مدیر آموزش و پرور ش ناحیه 3 تصریح کرد: بازبینی، کنترل و آماده سازی سیستم روشنایی و صوتی و فضاهای مورد نیاز واحد آموزشی، تمهید مقدمات برگزاری مراسم ویژه بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس ،تشکیل ستاد اقامه نماز جماعت در واحد آموزشی و پیش بینی و اجرای برنامه های خاص برای انجام این فریضه، شناسایی دانش آموزان بی بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی ، تهیه و ارسال گزارش از اقدامات و برنامه های اجرا شده در مورد پروژه مهر به اداره،بررسی و کنترل ابلاغ های معلمان و عوامل اجرایی و پیگیری و رفع نواقص آن ها و تمهید مقدمات برگزاری اولین جلسه شورای معلمان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مهمترین عامل در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی استفاده مطلوب و بهینه از منابع انسانی و امکانات مدارس است که مدیران باید شیوه های خود را همواره بهبود بخشند.

رضوی حائری عنوان کرد: رفتار و عملکرد مدیر یک مدرسه مانند هر فرد دیگری تحت تاثیر نگرشها، مهارت ها، آگاهی ها و توانایی های اوست که طبق این نظریه، نگرش ها تعیین کننده رفتار انسانها هستند و می توان از آنها در تبیین، پیش بینی و تشخیص رفتارها استفاده نمود. نگرشها را فرد با خود به سازمان می آورد. این نگرشها عامل سازگاری یا عدم سازگاری فرد با محیط خواهد بود و بر عملکرد فرد در سازمان اثر می گذارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 خاطرنشان کرد: نگرش ها را معمولا به سه بخش شناختی، عاطفی، رفتاری (عملی) تقسیم می کنند. لذا با توجه به نقش محوری مدیر در مدرسه نگرش های او در این سه زمینه می تواند موجب بهبود مدیریت آموزشی و تحقق اهداف آموزشی به صورت کارا و اثربخش باشد.

وی در ادامه گفت: لازم است مدیران گرامی با ایجاد ارتباط دوسویه بین خود، معلمان، مدرسه و معلمان با دانش آموزان و اولیا نسبت به پیگیری امور آموزشی و بهداشتی دانش آموزان اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار