رئیس اداره استعدادهای درخشان و دبیر جشنواره خوارزمی قم خبر داد:

رشد چشمگیر طرح‌های دانش آموزی راه یافته به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی

قم (پانا)- رئیس اداره استعدادهای درخشان و دبیر جشنواره خوارزمی استان قم از رشد 176 درصدی طرح‌های راه‌یافته به مرحله اول کشوری داوری جشنواره بیست و سومین جوان خوارزمی در بخش دانش‌آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رشد چشمگیر طرح‌های دانش آموزی راه یافته به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، «علی طالبی» رئیس اداره استعدادهای درخشان و دبیر جشنواره خوارزمی قم با اشاره به اینکه تعداد 80 طرح در 12 رشته از طریق پژوهش‌سراهای استان در جشنواره خوارزمی امسال ثبت نام کرده اند، عنوان کرد: زمینه علمی هشتاد درصد این طرح ها رشته های ادبیات و زبان فارسی، هنر و کامپیوتر است که تعداد 32 طرح در رشته هنر، 18 طرح در رشته ادبیات و زبان فارسی، 14 طرح در رشته کامپیوتر و 16 طرح در دیگر رشته ها به مرحله اول کشوری راه یافته است.

وی ادامه داد: از تعداد فوق، 40 طرح پژوهش‌سرای خواجه نصیرالدین طوسی ناحیه دو، 16 طرح پژوهش‌سرای شهید زرین اقبال ناحیه یک، 14 طرح پژوهش‌سرای شهید برقعی ناحیه سه، 9 طرح پژوهش‌سرای پروفسور حسابی ناحیه چهار و 1 طرح خانه علوم و فنون را به عنوان مشاور و حمایت کننده علمی انتخاب کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جاری تعداد 58 طرح متعلق به دانش‌آموزان دختر و 22 طرح به دانش‌آموز پسر است که به شکل انفرادی یا گروهی اقدام به ارائه آثار و طرح‌های خود به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان نموده بودند که از این میان 80 طرح به تفکیک در رشته های 12 گانه ادبیات و زبان فارسی، هنر، کامپیوتر،علوم دینی و قرآنی، کشاورزی، مکانیک، شیمی،علوم اجتماعی و روانشناسی،عمران، علوم زیستی و پزشکی، برق و علوم شناختی مشارکت کردند.

طالبی افزود: در سال تحصیلی گذشته 2 طرح دانش‌آموزان استان افتخار راه‌یابی به جمع بیست و پنج طرح برگزیده کشوری جشنواره بیست و دوم به دست آوردنده اند که امیدواریم این افتخارات در سال تحصیلی جاری استمرار یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار