پیشنهاد بازنگری در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان روی میز دولت

تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش در اجرای بند (ک) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر تکلیف این وزارتخانه جهت بازنگری اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، متن بازنگری شده اساسنامه صندوق یاد شده را برای بررسی و تصویب، به دولت ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد بازنگری در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان روی میز دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، به موجب قانون تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت، به دولت اجازه داده شده به منظور تشویق پس‌انداز و حمایت از کارکنان خود از طریق تأمین اندوخته، حساب سپرده ثابت تحت عنوان حساب پس انداز سهم مستخدم، نزد یکی از بانک‌ها به نام او افتتاح و هر ماه برابر صد درصد سهم پس انداز هر مستخدم، دولت نیز نسبت به واریز آن به حساب مستخدم اقدام کند.

کارکنان وزارت آموزش و پرورش با عضویت در مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که در سال ۱۳۷۴ و با هدف کمک به بهبود معیشت فرهنگیان، بخصوص در دوره بازنشستگی تأسیس شد، از مزایای قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت برخوردار نمی‌باشند. لذا سرمایه گذاری فرهنگیان در مؤسسه، مانند اندوخته سایر کارکنان دولت نزد بانک‌ها، کاملاً شخصی و خصوصی است. به همین سیاق مؤسسه در ردیف شخصیت‌های حقوقیِ حقوقِ خصوصی طبقه بندی و لحاظ می‌گردد و فرهنگیان عضو آن نیز از مزایای حقوق خصوصی (در ماهیت تشکیل و استمرار فعالیت مؤسسه) بهره‌مند بوده و خواهند بود.

هم اکنون وزارت آموزش و پرورش در اجرای تکلیف مقرر در بند (ک) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر بازنگری در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، متن بازنگری شده اساسنامه صندوق مذکور را که در یک کارگروه تخصصی و با حضور صاحبنظران و کارشناسان ذیربط و نیز نمایندگان معلمان عضو صندوق ذخیره تهیه و به تصویب هیئت امناء مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان رسیده است، جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

گفتنی است، پیشنهاد فوق هم اکنون در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در دست بررسی و رسیدگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار