مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در گفت گو با پانا عنوان کرد:

بررسی مشکلات دانش‌آموزان و تدابیر آموزش و پرورش در فضای مجازی

کرج (پانا)- در زمانی که اینترنت و فضای مجازی اهمیت زیادی برای آموزش نداشت، خانواده‌ها و آموزش و پرورش با مشکلات آن مواجه بودند که این مسئله قابل تحمل بود، ولی از دو سال پیش که کشور با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کند، آموزش دانش‌آموزان از فضای حقیقی به فضای مجازی انتقال داده شد تا یادگیری دانش‌آموزان به تعویق نیفتد. از اینجا بود که مشکلات فضای مجازی و اینترنت بیشتر شد و درگیری‌های فراوانی را بین خانواده‌ها و مدارس به وجود آورد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مشکلات دانش‌آموزان و تدابیر آموزش و پرورش در فضای مجازی

ابراهیم فلاح نژاد مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در گفت گو با پانا بیان کرد: «توجه به شیوع ویروس کرونا و عوارض شدید آن برای دانش آموزان پایه های مختلف و راهکارها و آمادگی آموزش و پرورش با فضای مجازی برای گذراندن این شرایط بسیار مهم و حیاتی است.»

وی درباره چگونگی روبرو شدن با فضای مجازی در صورتی که این تدریس به صورت مجازی برای اولین بار در کشور صورت می گرفت، افزود: «ما با برنامه ای مواجه شدیم که آموزش و پرورش ناحیه ۳کرج پیش از این رویداد پیشنهادش را برای جلوگیری از قطع شدن آموزش، در تعطیلاتی نظیر آلودگی هوا، بارش برف و باران و غیره به کشوره داده بود؛ اما به دلایلی این عمل گسترده نشد، ولی ناحیه ۳ کرج کمی بیشتر از بقیه مناطق کشور آمادگی روبرو شدن با تدریس مجازی را داشت.»

فلاح نژاد در خصوص بعضی از مشکلات برنامه شاد مانند کندی هایی که در ارسال مطالب به وجود می آید اضافه کرد: «شاد برنامه‌ای است که چند ماهی در اوایل شرایط کرونایی توسط متخصصان دانشگاه صنعتی شریف ساخته شد که طی چندین مرحله به روزرسانی ارتقا یافته بود. این برنامه توانسته تا همین الان ۸ میلیارد پیام را جابجا کند و این امر بزرگی است که توانسته به آموزش مجازی بسیار کمک کند و خودش یک رویداد بزرگ در کشور به حساب می آید؛ ولی مشکلاتی از قبیل آنتن دهی و سرعت انتقال پیام ها که جزء عمده مشکلات این پیام رسان است، به مقدار آنتن آن شهر بستگی دارد و این مربوط به آموزش و پرورش نیست، بلکه به زیرساخت های فناوری آن منطقه برمی گردد. هرچند که آموزش و پرورش تلاش می کند تا کیفیت آموزش مجازی را روز به روز بهتر کند؛ اما برای کیفیت کلاس ها باید معلمان را بیشتر با فضای مجازی آشنا می کردیم. به عنوان مثال ناحیه ۳ برای تمامی معلمانش ۲۶۱ کارگاه آموزشی برگزار کرده تا کیفیت کلاس ها بیشتر و بیشتر شود.»

مدیر آموزش و پرورش در پایان از کارگشا بودن فضای مجازی و کمک حال بودن آن برای آموزش و پرورش کشور چنین گفت: «بعد از تمام‌شدن این ویروس از کشور و بازگشایی مدارس بخصوص در روزهایی که مدارس به دلایل مختلف مثل آلودگی هوا تعطیل شوند، قصد داریم آموزش مجازی را در آن روزها ادامه دهیم.»

خبرنگار ؛ امیرمهدی رهنما

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار