میزان سهمیه واکسن کرونای استان اردبیل افزایش می‌یابد

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد سهمیه کرونای استان به دنبال سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اردبیل افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
میزان سهمیه واکسن کرونای استان اردبیل افزایش می‌یابد

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان با موضوع نحوه توزیع واکسن کرونا گفت: وزیر بهداشت قول تحویل ۶۰۰هزار دز واکسن در طول یک ماه آینده برای استان اردبیل را داد که یک خبر خوب برای مردم استان است.

او افزود: در این جلسه برنامه ریزی های لازم برای توزیع ۶۰۰۰دزی که وزیر بهداشت قول داده بود برای یک ماه آینده ترسیم شد و اینکه تاکنون بیش از ۷۰درصد افراد بالای ۶۰ سال واکسینه شده اند و ۳۰درصد باقی مانده در یک ماه آینده طبق فراخوان واکسینه می شوند.

استاندار اردبیل تصریح کرد:افرادی که قادر به حضور در مراکز بهداشتی و محل های تزریق واکسن نیستند با هماهنگی بسیج و خدمات درمانی و سایر عواملی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن فعالیت دارند با مراجعه به در منزل این افراد حتما واکسن آنها را ترزیق خواهند کرد.

بهنام جو با اشاره به اینکه باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای تزریق واکسن استفاده شود گفت: ۲۲۰ هزار نفر دانش آموز در استان وجود دارد و اگر ۴۴۰هزار نفر والدین این دانش آموزان را حساب کنیم آمار قابل توجهی از مردم استان را شامل می شوند. در آستانه سال تحصیلی والدین این دانش آموزان باید در الویت تزریق واکسن کووید ۱۹ قرار گیرند.

او با بیان اینکه کارگران و عوامل کارخانجات بزرگ و بالای ۲۰۰نفر نیز در الویت تزریق واکسن قرار دارند بیان کرد: برای تزریق واکسن، عوامل تزریق به کارخانجات مراجعه خواهند کرد تا افراد شاغل در کارخانجات به راحتی واکسینه شوند و از تراکم جمعیت در مراکز تجمیعی نیز کاسته می شود و این کار کمکی بزرگ برای تولید و اقتصاد خواهد بود.

استاندار اردبیل افزود: ما از تمام ظرفیت ها برای تزریق واکسن به همه اقشار جامعه با توجه به افزایش دز آن در استان استفاده خواهیم کرد تا نسبت روند افزایشی مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا کاسته شود.

بهنام جو از مردم خواست نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعم از فاصله اجتماعی، زدن ماسک و احساس مسوولیت بیشتر نسبت به عدم عادی انگاری را مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر کمک به کادر درمان، شاهد عزادار بودن خانواده ها به خاطر از دست دادن عزیزانشان نشوند.

او افزود: با رعایت دستورالعمل ها شاهد کاهش مراجعین به مراکز درمانی و کاهش بستری ها و کاهش مرگ و میر خواهیم بود چرا که در پیک های قبلی این تجربه برای کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی ثابت شده است.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه گفت: در حالی که زمان تزریق واکسن کرونا کمتر از ۳۰ ثانیه است، ثبت نام در سامانه سلامت و استفاده از ابزار اینترنتی برای ثبت نام تزریق شوندگان زمان اجرای طرح واکسناسیون را افزایش می دهد.

او افزود: در تلاش هستم تا با استفاده از راهکار جدیدی زمان تزریق واکسن را کاهش و سرعت واکسیناسیون را به حداکثر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: روند کاهش موج ابتلا و بستری کرونا در استان اردبیل آغاز شد مراجعان سرپایی نیز از سه هزار نفر به هزار نفر کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار