ضرورت رفع معضل کمبود فضای آموزشی در شهرستان ارومیه

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه معضل کمبود فضای آموزشی در شهرستان ارومیه مشهود است؛ گفت شهرستان ارومیه باید در تعریف پروژه‌های جدید مدرسه‌سازی در اولویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت رفع معضل کمبود فضای آموزشی در شهرستان ارومیه

صبح امروز، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با همراهی مشاوران خود با حضور در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه، مسائل و مشکلات این ناحیه در آستانه بازگشایی مدارس را بررسی کرد.

مهین منافی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این بازدید اظهار کرد: تسریع در فرآیند ثبت نام مدارس، تلاش برای پوشش حداکثری و پیشگیری از ترک تحصیل، اولویت آموزش و پرورش در شرایط کنونی است.

این مقام مسئول افزود: وضعیت استان آذربایجان غربی از نظر سرانه فضای آموزشی مطلوب نیست و پایین تر از میانگین کشوری است.

منافی، با تاکید بر اینکه شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان باید در اولویت پروژه های جدید مدرسه سازی قرار گیرد؛ ادامه داد: سرانه آموزشی شهرستان ارومیه کمتر از سه مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است و حتی از میانگین استانی که ۴.۰۵ متر مربع است، کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف املاک آموزش و پرورش نقش کلیدی از رفع معضل کمبود فضای آموزشی ایفا می کند که به عنوان یک اولویت در دستورکار قرار دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: در صورت مجوز ستاد ملی کرونا، احتمال آموزش ترکیبی مجازی و حضوری برای سال تحصیلی جدید وجود دارد و مسوولان آموزش و پرورش باید برای هر شرایطی آمادگی کامل داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: مدرسه محل آموزش مهارت‌های اجتماعی است و آموزش مجازی نمی تواند تمامی اهداف آموزشی نظام تعلیم و تربیت را پوشش دهد.

محمد مجرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه نیز با تشریح اقدامات این ناحیه در خصوص آغاز سال‌تحصیلی، افزایش پوشش تحصیلی و رفع معضل کمبود فضای آموزشی را اولویت این ناحیه عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار