اولین نشست ارکان تشکل‌های نوجوان در سازمان صدا و سیما برگزارشد

تهران(پانا)- این نشست به‌منظور برگزارشدن هر چه بهتر جشنواره «نوجوونیم» با حضور رییس بسیج سازمان صدا و سیما،مسئول روابط عمومی جشنواره و دو نفر از داوران نوجوان در قرارگاه بسیج، واقع در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست ارکان تشکل‌های نوجوان در سازمان صدا و سیما برگزارشد

این نشست به منظور برگزار شدن هر چه بهتر جشنواره نوجوونیم با حضور محمدمهدی رحمتی، رییس بسیج سازمان صدا و سیما، شکیب دبیر جشنواره، محمد طائب روابط عمومی جشنواره و برخی تشکل‌ها و دو تن از داوران نوجوان جشنواره در قرارگاه رسانه‌ای بسیج واقع در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

رحمتی در خصوص برگزاری جشنواره نوجوان اظهار کرد: در حوزه رسانه نظریه‌ای تحت عنوان برساخت گرایی به معنای ساخت و طراحی، شکل دادن و ارائه آن به مخاطب داریم به طوری که‌ مخاطب آن را واقعی می‌پندارد و با آن ارتباط برقرار کرده و همیاری می‌کند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد، اما این نظریه درباره فعالیت‌های مجموعه مجتمع آموزش پژوهشی شهید آوینی صدق نمی‌کند و در آن برساخت وجود ندارد، بلکه آن یک حقیقت عینی و واقعی است.

او همفکری و هماهنگی و تقسیم کار را لازمه موفقیت در روند فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم هر جمعی که کنار هم باشند می‌توانند به یکپارچگی محتوایی اجرا و بازنمایی رسانه‌ای فعالیت‌های حوزه نوجوان کمک کنند، اگر قرار باشد هر کس مستقل از فکر و ایده‌های دیگری عمل کند و هرکس فقط نظر خود را در کارها اعمال کند، مسلما ما در اینجا حضور نداشتیم.

رحمتی، تفاوت قائل شدن بین استعدادها و سرمایه‌ها را مشکل امروز معرفی کرد و افزود: امروزه تفاوت مالی قائل شدن بین نوجوانان سرپوشی بر استعدادهاست، وقتی نوجوانی دارای استعداد است و نداشتن استطاعت مالی مانع رسیدن او به هدفش می‌شود و وقتی نوجوانی با سرمایه خانوادگی به راحتی وارد عرصه دلخواهش می‌شود در واقع با یک بحران و یک مسئله مواجه هستیم و چه ساز و کار درستی می‌تواند این اتفاق را تبدیل به یک فرایند درست کند؟ با این روند پیش رو در کشور، کشف یک استعداد، یک بحران و مسئله است و هر زمان که بخواهیم این مشکل را حل کنیم واقعا دیر کرده‌ایم.

او در ادامه افزود: بزرگترین چالش ما یکپارچگی شبکه شناخت و معرفی نخبگان دوره نوجوان است، پس بیایید در رویدادهای مشترک کاری یکپارچه انجام دهیم.

پیش از سخنان رحمتی، شکیب دبیر جشنواره و فعال در حوزه نوجوان به ایراد سخنانی مبنی بر روند کار و زمان برگزاری جشنواره پرداخت و دو نفر از داوران نوجوان از لوگوی جشنواره رونمایی کردند.

خبرنگار دانش‌آموز: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار