تشریح برنامه‌های مجلس دانش‌آموزی اردبیل

اردبیل(پانا) - نمایندگان اردبیل در مجلس دانش‌آموزی کشور به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجلس پرداختند.

کد مطلب: ۱۲۱۱۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه‌های مجلس دانش‌آموزی اردبیل

نمایندگان اردبیل در مجلس دانش آموزی کشور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی " تزه گون " صداوسیمای مرکز اردبیل ضمن تقدیر وتشکر از مدیر کل آموزش وپرورش ومدیر سازمان دانش آموزی استان به تشریح اهداف وبرنامه های مجلس دانش آموزی پرداختند.

نگین قاسمی، نماینده این استان در مجلس دانش آموزی گفت: امروز به واسطه شکل گیری مجلس دانش آموزی فضایی ایجاد شده تا دانش آموزان به راحتی پشت تریبون این مجلس قرار گرفته و با آزادی بیان، انتقادها و پیشنهادهای آموزشی و پرورشی خود را به نمایندگی از دانش آموزان سراسر استان ابراز کنند.

او خاطرنشان کرد: باید به جوانان در قالب نهادهایی همچون مجلس دانش آموزی فرصت حضور و اظهار نظر داده شود، چرا که هر زمان به نوجوانان و جوانان بها داده شده نتایج مثبتی به دست آمده است.

قاسمی با اشاره به اینکه هدف مجلس دانش آموزی تربیت بعد اجتماعی دانش آموزان است، افزود: تمامی دغدغه مجلس دانش آموزی این است که مشکلات دانش آموزان را در قالب کمیسیون مورد بررسی قرار دهد.

نماینده این استان در مجلس دانش آموزی ادامه داد: نمایندگان این مجلس همچنین در کمیسیون های تعریف شده طرح های مختلفی را ارائه کرده و پس از تصویب در اختیار شورای عالی آموزش و پرورش قرار می دهند تا مسئولان در تصمیم گیری ها و برنامه های خود لحاظ کرده و به مرحله اجرا درآورند.

محمدرضا شکاری، یکی دیگر از نمایندگان این استان در مجلس دانش آموزی کشور با بیان اینکه بسته تحولی سازمان دانش آموزی برای تربیت اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی دانش آموزان برنامه ریزی دارد، خاطرنشان کرد: برای اولین بار بسته تحولی در چندین بند و بخش و با هدف « هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» از سوی وزیر آموزش وپرورش به سازمان های دانش آموزی سراسر کشور ابلاغ شده که این برنامه ها شامل حوزه های تشکیلات پیشتازان، خبرگزاری پانا، مجلس و مجامع دانش آموزی، برنامه های مختلف حوزه تربیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و در واقع فصل الخطاب برنامه های سازمان دانش آموزی به حساب می آید.

او افزود: محور اصلی در این بسته تحولی، دانش آموزان هستند و زمینه‌های متنوعی برای مشارکت همه‌جانبه و نقش‌پذیری آنان طراحی‌شده و علاوه برآن تلاش شده با ایجاد شبکه‌های ارتباطی ساختارمند و کارآمد، در بستری فرهنگی و تربیتی، از ظرفیت عظیم فکری و اجرایی جامعه نوجوان و جوان دانش‌آموزی کشور، برای شناسایی و حل مسائل نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان استفاده مناسب و مطلوبی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار