6 رتبه برتر از سیستان و بلوچستان به مرحله کشوری جشنواره «مفلحون» راه یافتند

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد از میان مدارس و ادارات آموزش و پرورش شرکت کننده در مرحله استانی جشنواره «مفلحون»، 6 رتبه برتر به مرحله کشوری راه یافتند.

کد مطلب: ۱۲۱۱۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
6 رتبه برتر از سیستان و بلوچستان به مرحله کشوری جشنواره «مفلحون» راه یافتند

رضا بامری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: جشنواره مفلحون نقشی مهم و برجسته در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بر عهده دارد.

وی با اشاره به اهمیت اصل امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح و شادابی جامعه تصریح کرد: ارتقای شأن و منزلت آمران به معروف و ناهیان از منکر، شناسایی الگوهای رفتاری برتر، بسترسازی اجتماعی، الگوپذیری، تقدیر از ادارات و مراکز آموزشی و پرورشی برتر، به کارگیری ساز وکارهای تشویقی و حمایتی در گسترش فرهنگ عفاف و معروف و نهی از منکر و الگو سازی آنها از اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مرحله استانی این جشنواره بصورت مجازی در بستر شبکه شاد با 35 شاخص در سه بخش فعالیت‌ها، مسئولیت‌پذیری و ارزش‌ها برگزار شد.

وی اظهار کرد: در مرحله استانی این جشنواره مدارس «علامه طباطبایی» شهرستان زهک، «شهید میرحسینی» شهرستان هیرمند و «حضرت خدیجه کبری (س)» شهرستان هامون به ترتیب رتبه اول تا سوم مرحله استانی را کسب کردند.

بامری ادامه داد: همچنین در بین ادارات شرکت کننده نیز ادارات آموزش و پرورش چابهار، زهک و هامون موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌های ابتکاری با تولید محتوا در زمینه اشاعه فرهنگ اقامه نماز، برنامه‌ریزی و برگزاری محافل انس با قرآن و آموزه‌های قرآنی، برنامه‌ریزی و برگزاری مراسمات مذهبی، برنامه‌ریزی برای آشنایی با الگوهای تربیت دینی، احترام و تکریم ارباب رجوع، برنامه‌ریزی به منظور ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی، تشویق و ترغیب فرهنگیان، دانش‌آموزان و معلمان برای حضور در صحنه‌های مشارکت اجتماعی، برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری کیفی و حداکثری از موارد قابل ارزیابی در این جشنواره بود.

بامری در پایان ضمن قدردانی از ادارات و آموزشگاه‌های شرکت کننده در این جشنواره گفت: امیدواریم این جشنواره ها و مسابقات زمینه ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و مطالبه‌گری که از جلوه‌های مهم این اصل اجتماعی و دینی است را در دانش آموزان و فرهنگیان استان بیش از پیش فراهم کند.

گفتنی است آثار منتخب مرحله استانی جهت شرکت در مرحله کشوری مفلحون که به میزبانی استان بوشهر در31 شهریورماه امسال همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می شود، ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار