بازگشت اراک به دوران آقای باوفا

فوتبال جهان در حسرت مدیران ایرانی؛ رفیق نیمه راه شو تا عزیزتر شوی

تهران (پانا) - باشگاه آلومینیوم اراک در اقدامی منحصر به فرد و تاریخی رسول خطیبی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فوتبال جهان در حسرت مدیران ایرانی؛ رفیق نیمه راه شو تا عزیزتر شوی

اتفاقات عجیب و تاریخی در فوتبال ایران کم نیست و هر روز برگه‌ای جدید در مدیریت عجیب فوتبال ایران به ثبت می‌رسد، اما اتفاقی که در اراک رخ داده نوعی جدید از شاهکار مدیریتی فوتبال ایرانی است که شاید مانند آن را نتوان در هیچ کشوری که ادعای فوتبال حرفه‌ای دارد را پیدا کرد. هر چند شاید خبر انتخاب رسول خطیبی به عنوان سرمربی آلومینیوم اراک خبری ساده به نظر برسد، اما وقتی زوایای این خبر مرور می‌شود، منحصر به فرد بودن و تاریخی بودن این تصمیم را می‌توان به راحتی مشاهده کرد.

رفیق نیمه راه

داستان حضور رسول خطیبی در اراک داستان جدیدی نیست، او توانست آلومینیوم را در فصل 99-1398 از لیگ یک به لیگ برتر برساند و در لیگ برتر هم سرمربی این تیم باشد اما به ناگاه در میانه‌های فصل با رسیدن پیشنهاد تراکتور تبریز، خطیبی آلومینیوم را رها کرد و به تبریز رفت تا تجربه سرمربیگری در لیگ قهرمانان آسیا را هم پیدا کند؛ به عبارت دیگر او برای اراکی‌ها رفیق نیمه راه شد تا به تیم زادگاهش کمک کند.

این جدایی غیر حرفه‌ای اما تنها در حد جدا شدن نماند، آلومینیوم اراک از رسول خطیبی شکایت کرد و اواخر تیرماه سال جاری بود که کمیته استیناف فدراسیون فوتبال حکم به محکومیت رسول خطیبی به پرداخت غرامتی که گفته می‌شد یک میلیارد تومان است محکوم شد تا به عبارت دیگر جریمه رفیق نیمه راه بودن اینگونه پرداخت شود. نکته جالب توجه اینجاست که تقریبا 20 روز پیش از صدور حکم محکومیت، رسول خطیبی با تراکتور هم قطع همکاری کرد و در روزهایی حکم کمیته استیناف بدستش رسید که تیم نداشت.

علیرضا منصور نیامده رفت

پس از اینکه رسول خطیبی به عشق تراکتور و هوادارانش، برای اراکی‌ها رفیق نیمه راه شد، نیمکت آلومینیوم به علیرضا منصوریان رسید و حاصل عملکرد پرنوسان منصوریان در اراک و 16 بازی سرمربیگری در آلومینیوم به ترتیب « 5 برد، 5 تساوی و 6 باخت » بوده است؛ نکته جالب اینجاست که هر 6 باخت آلومینیوم در پایان فصل و به صورت متوالی به ثبت رسید. روندی که نشان می‌دهد از نظر فنی منصوریان عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته است.

پس از پایان فصل، همین چند روز پیش بود که رسانه رسمی باشگاه آلومینیوم اراک اعلام کرد هدایت این تیم در فصل جدید فوتبال ایران باز هم بر عهده علیرضا منصوریان است اما خبری که به صورت رسمی منتشر شده بود در زمانی کوتاه از روی خروجی کانال باشگاه آلومینیوم حذف شد تا مشخص شود اتفاقی عجیب در اراک رخ داده است. داستان آنجا بود که حکم سرمربیگری علیرضا منصوریان دوم شهریور توسط سعید عباسی مدیرعامل این باشگاه صادر شد اما سوم شهریور مدیرعامل تغییر و حمید محرابی به میز مدیریت این تیم لیگ برتری رسید.

حالا با حضور حمید محرابی و به فاصله تنها 5 روز از آغاز به کار او در مدیریت باشگاه آلومینیوم، بامداد امروز رسانه رسمی این باشگاه اعلام کرد رسول خطیبی یکبار دیگر سرمربی آلومینیوم شده است، اما همچنان مشخص نیست تکلیف شکایت آلومینیوم از رفیق نیمه راه سابق خود چه خواهد شد؟ علیرضا منصوریان در این بین چه گناهی مرتکب شده بود و مسئول برخورد غبر حرفه‌ای با او چه کسی است؟ و چه تضمینی وجود دارد که خطیبی باز هم رفیق نیمه راه نباشد؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار