استاندار قم:

شرط بازگشایی مدارس واکسیناسیون افراد مرتبط با دانش آموزان است

قم(پانا)- استاندار قم شرط بازگشایی مدارس درسال تحصیلی جدید را انجام واکسیناسیون همه افراد مرتبط با دانش آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
شرط بازگشایی مدارس واکسیناسیون افراد مرتبط با دانش آموزان است

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، «بهرام سرمست» استاندار قم امروز در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس درآن شرکت کرده بود، اظهار داشت: مطابق گزارش ارائه شده در این جلسه استان‌های کشور از نظر کرونا به‌سه دسته تقسیم می‌شوند، برخی از استان‌ها هنوز به‌پیک نرسیدند و درحال خیز هستند، شرایط یک سری نیز تثبیت شده و تعدادی از استان‌ها هم سیر نزولی را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه قم درحال تثبیت است و امیدواریم، یکی ۲ هفته آینده سیر نزولی شروع شود و بتوانیم موج پنجم را مهار کنیم.

استاندار قم همچنین با اشاره به‌وجود ۳۰۶ شهر قرمز، ۱۱۰ شهر زرد و ۳۲ شهر نارنجی در کشور ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با نظارت‌ها و کنترل‌های بیشتر و اقناع‌سازی افکار عمومی زمینه را فراهم کنیم که شاهد بازگشت موج کرونا نباشیم.

وی همچنین یادآور شد: در این جلسه در خصوص چگونگی آغاز سال تحصیلی ۴۰۱ - ۴۰۰ نیز قرار شد کار کارشناسی بیشتری صورت بگیرد، بنابر این تمهید مقدمات نیز لازم است.

سرمست درادامه صحبت‌های مطرح شده درخصوص واردات و تولید واکسن را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: مقرر شد، سخنگوی ستاد ملی کرونا این موضوع‌ها را اطلاع رسانی کند، در مورد تجمع‌ها و صنوف پُرخطر که برخورد و تماس زیادی وجود دارد، نیز تاکید بر این شد که نظارت‌ها تشدید شود.

وی با اشاره به‌تصمیم گرفته‌ شده در رابطه با تفویض اختیارها به‌استانداران نیز گفت: مصادیق آن را در وزارت کشور مشخص می‌کنند و در ستاد ملی کرونا نیز به‌تصویب می‌رسد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌اقدام‌های صورت گرفته درسطح این استان در راستای مدیریت و کنترل کرونا بیان داشت: در زمینه واکسیناسیون اقدام‌های خوبی را به‌عمل آوردیم، هم توسعه مراکز تزریق واکسن را در دستور کار داریم، و هم سن واکسیناسیون را نسبت به‌میانگین کشوری ۱۰ سال جوان‌تر کردیم.

وی در ادامه با اشاره به‌اهتمام استان در ارتباط با واکسیناسیون گروه‌های پرُخطر افزود: از نظر گسترش مراکز درمانی و مدیریت تخت‌های بیمارستانی نیز اقدام‌هایی صورت گرفته که این اقدام‌ها با استقرار بیمارستان تنفسی سیار توسط ارتش در محوطه بیمارستان شهید بهشتی تکمیل می‌شود و تاکید بر این است که مدیریت بیمارستان‌ها کمال دقت و مراقبت را داشته باشند که هیچ بیماری پشت درِ بیمارستان نماند و به‌موقع پذیرش شوند تا بتوانیم، آمار فوتی‌ها را کاهش دهیم.

استاندار قم همچنین خاطرنشان کرد: درحال حاضر متولدان سال ۶۰ و ماقبل آن در استان واکسینه می‌شوند ولی درصدد هستیم، سن تزریق واکسن را کاهش دهیم.

وی شرط بازگشایی مدارس درسال تحصیلی جدید را انجام واکسیناسیون همه افراد مرتبط با دانش آموزان اعم از والدین، رانندگان سرویس مدارس و کادر اداری دانست و بیان کرد: برغم ‌پایان یافتن طرح ۲ هفته‌ای ممنوعیت تردد بین استانی از ساعت ۲۴ شب گذشته، ولی درشهرهایی که قرمز و نارنجی هستند، اِعمال جریمه و قانون منع تردد همچنان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار