در گفت‌وگو با پانا:

نقوی‌حسینی: فصل جدیدی از خدمتگزاری به مردم توسط دولت سیزدهم آغاز می‌شود

وزرا و دولت باید نشان دهند که لایق رأی اعتماد بالای مجلس بودند/ تیم اقتصادی بسیار خوبی در دولت شکل گرفته است/ رأی اعتماد بالای مجلس به وزرا نشان از تعامل مجلس و دولت دارد

تهران (پانا) - سخنگوی پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد سیدابراهیم رییسی و نیز معاون اول رئیس جمهوری از تیم اقتصادی دولت مطالبه‌گری سختگیرانه‌ای خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نقوی‌حسینی: فصل جدیدی از خدمتگزاری به مردم توسط دولت سیزدهم آغاز می‌شود

سیدحسین نقوی حسینی، رأی اعتماد بالای مجلس به کابینه پیشنهادی رییسی را پدیده‌ای کم‌نظیر توصیف کرد و با تأکید بر اینکه پیام مجلس از این اقدام هماهنگی و تعامل با دولت سیزدهم است، به پانا گفت: «تعداد کمی از وزرا زیر 200 رأی به دست آوردند و اکثر آنان توانستند رأی اعتماد 220 نماینده مجلس را کسب کنند؛ مجلس شورای اسلامی نشان داد که برداشت درستی از شرایط فعلی کشور دارد و با چنین رأیی دولت را برای خدمتگزاری به مردم یاری کرد.»

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: «دولت باید نشان دهد که لایق اعتماد مجلس شورای اسلامی بوده است و وزرا نیز با عملکردشان باید ثابت کنند که لایق چنین اعتمادی بودند؛ مردم باید به زودی خدمت صادقانه را در زندگی‌شان حس می‌کنند.»

وی در ادامه به دستورات رییسی درخصوص مهار گرانی و مبارزه با فساد در اولین جلسه هیات دولت اشاره کرد و گفت: «کشورمان با چالش‌های جدی مانند اقتصاد و معیشت روبه رو است که به اعتقاد من، تیم اقتصادی بسیار خوبی در دولت آقای رییسی تشکیل شده است. وزرای تعاون، اقتصاد، راه و شهرسازی و... با هماهنگی یکدیگر باید سرفصل جدیدی را در گردش سرمایه، رونق و جهش تولید و... به وجود بیاورند.»

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان تصریح کرد: «خوشبختانه رئیس جمهوری و آقای مخبر پیگیر مسائل و حل مشکلات کشور هستند و حتی مطالبات و وعده‌های وزرا به مردم را دنبال می‌کنند. معتقدم که فصل جدیدی از فعالیت‌ها و خدمتگزاری به مردم آغاز خواهد شد.»

نقوی حسینی درباره دریافت تعهدنامه و مکتوب شدن وعده‌های وزرا به مردم توسط معاون اول رئیس جمهوری نیز توضیح داد: «آقای رییسی مسائل کشور را اولویت‌بندی کرده است که براساس آن مقابله با کرونا، کنترل گرانی‌ها و بهبود اوضاع اقتصادی در کابینه ایشان از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. رئیس جمهوری و نیز آقای مخبر از تیم اقتصادی دولت مطالبه‌گری سختگیرانه‌ای خواهند کرد؛ معاون اول رئیس جمهوری هیات وزیران را به برنامه‌هایشان متعهد کرد تا میزان ارزیابی‌ از عملکرد آنان مشخص شود.»

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تأکید کرد: «آقای مخبر با دریافت تعهدنامه و مکتوب کردن وعده‌های وزرا به مردم و مجلس در حقیقت اعلام برنامه کرده است تا عملکرد هر وزیری در میانه یا پایان کار قابل ارزیابی باشد. اینکه هر وزیر پیشنهادی از مجلس رای اعتماد بگیرد و بعد به دنبال کارهای خودش برود مشکلی حل نخواهد شد و به نظر من، معاون اول رئیس جمهوری اقدام شایسته‌ای کرده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار