کانونی برای نوجوانان و جوانان جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری

تهران(پانا)- کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری با حدود نیم قرن سابقه و اجرای طرح استعدادیابی و جذب دانش‌آموزان توانمند در حوزه‌های مختلف در ایام کرونا هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌های نوین به کار خود ادامه داد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کانونی برای نوجوانان و جوانان جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری

لیلا غنی زاده یزدی؛ معاون کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری در گغت و گو با پانا در مورد چگونگی تاسیس و فعالیت کانون شهید مطهری گفت: «کانون کودک و نوجوان در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد که به کاخ جوانان نامگذاری شده بود. که بعد از انقلاب اسلامی و با شهادت استاد مطهری در سال ۱۳۵۸ نامش از کاخ جوانان به کانون شهید مطهری تغییر یافت. در این مکان بسیاری از کارهای فرهنگی، ادبی و هنری انجام می شود و همینطور این کانون یک سری برنامه های ملی و مذهبی ثابت دارد که در کنار این برنامه های ثابت، برنامه های جانبی از قبیل مسابقات، کلاس های آموزشی، هنری و ورزشی و همچنین اجرای نمایش در مناسبت ها و ایام مختلف، مراسم دهه فجر، جشن تکلیف برای پایه سوم ابتدایی و جشن الفبا برای دانش آموزان مقطع اول ابتدایی برگزار می شود.»

وی ادامه داد: «درضمن از جمله کلاس های آموزشی و هنری کانون می توان به کلاس های: کامپیوتر، خطاطی و گل آرایی اشاره کرد و در زمینه های ورزشی هم فعالیت هایی داریم که با استعدادیابی از نوجوانان توسط مربیان و استادان مجرب در رشته فوتبال پتانسیل های نهفته آنها را پیدا و شکوفا می کنند. از دیگر فعالیت های این کانون باید به انجمن مهدویت اشاره کنم که البته این انجمن در گذشته بوده است و هم‌اکنون هیئت محبان الرضا با کمک جمعی از جوانان تشکیل شده است که هر جمعه جلسات آنها برگزار می شود.»

غنی زاده یزدی بیان کرد: «انجمن نویسندگان فردا نیز که در سال ۱۴٠٠، نوزدهمین دوره از این انجمن برگزار شد و هدف آن استعدادیابی نویسندگی است و برنامه ای به نام لبیک قلم دارد که هر سال با موضوعی جدید و مرتبط به رویداد همان سال برگزار می شود؛ برای مثال: در سال ۱۳۹۸ در مورد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بود و امسال با عنوان شعر و ادبیات به مناسبت سالروز بزرگداشت استاد شهریار برگزار شد.»
معاون کانون فرهنگی و تربیتی شهید مطهری در ادامه عنوان کرد: «از سال ۱۳۹۷ انجمن مجری گری و استندآپ کمدی به انجمن های موجود در این کانون اضافه شده است که در این راستا کانالی تشکیل و تعداد ۱۵٠٠ دانش آموز شرکت داشتند. فعالیت های این انجمن قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری برگزار می شد، ولی از سال ۱۳۹۹ به صورت غیرحضوری برگزار و داوری می شود و به منتخبان این استعدادیابی جوایزی اهدا می شود. همینطور کانالی با نام همگام دانش آموز تشکیل شده است که کارها و فعالیت های فرهنگی را با ارتباط و کمک دانش آموزان انجام می دهیم.»
وی درباره برنامه کانون برای ماه محرم و صفر افزود: «در مورد ماه محرم ما بخشنامه ای را دریافت کردیم که دانش آموزان می توانند عکس سلفی در ایام محرم و نحوه عزاداری خود برای ما ارسال کنند. در ماه محرم با توجه به غیرحضوری و مجازی بودن برنامه ها ویدیو کلیپ های حرفه ای برای ایام ماه محرم و همینطور تاسوعا و عاشورا تولید و ساخته شد. همچنین در شهریور ماه برنامه نقالی خوانی را در دستور کار خود داریم که اگر روند شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند به صورت حضوری برگزار خواهد شد.»
غنی زاده یزدی تاکید کرد: «البته اگر وضعیت شیوع ویروس کرونا خوب باشد و یا اینکه ویروس کرونا وجود نداشته باشد؛ برنامه نقالی خوانی و تمامی مسابقات استعدادیابی در زمینه های هنری، ورزشی، فرهنگی، آموزشی و... در همه گروه های سنی به صورت حضوری برگزار می شود.»

وی در پایان از بیژن طالش پور مدیریت توانمند و خستگی ناپذیر کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری تشکر و اظهار کرد: به امید آنکه این بیماری فراگیر هر چه زودتر مهار شود و به پایان برسد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مجید اقبال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار