ناوگروه ۷۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به میهن بازگشت

تهران (پانا) - ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی ۷۶ نیروی راهبردی دریایی ارتش پس از ۸۷ روز ماموریت بین المللی در اسکورت کشتی‌های نفتکش و تجاری جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ و خلیج عدن امروز پنجشنبه به میهن بازگشت.

کد مطلب: ۱۲۱۰۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ناوگروه ۷۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به میهن بازگشت

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه استقبال از این ناوگروه گفت: این ناوگروه طی مسافت بیش از هفت هزار و ۶۰۰ مایل دریانوردی با استقبال مسوولان نداجا و فرماندهان نظامی در اسکله منطقه یکم امامت پهلو گرفت.
امیر دریاداردوم آریا شفقت رودسری افزود: تامین امنیت خطوط مواصلاتی تجاری ایران در دریای سرخ، خلیج عدن و تنگه باب المندب، رساندن پیام صلح و دوستی ایران به سایر کشورهای حاضر در آب های بین المللی بوده است.
وی بیان داشت: حضور پی در پی ناوگروه های نیروی دریایی ارتش، به منظور اجرایی کردن دستورالعمل‌های فرماندهی کل قوا، حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست، به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس ایران و خنثی سازی پروژه ایران هراسی و تامین امنیت خطوط دریانوردی و مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران، همواره صورت می گیرد.
فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: بدون داشتن ویژگی گذشت و اخلاص نیروهای راهبردی دریایی ارتش، چنین کار بزرگی که تامین امنیت برای برقراری خطوط کشتیرانی و فراتر از آن برای اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در هزاران مایل دورتر حادث نمی شد، مگر آنکه همین ویژگی هایی که رهبرمعظم انقلاب فرمودند که «با گذشت و اخلاص کارها را پیش ببرید» در شما همکاران نهادینه شده است.
وی تصریح کرد: در دورانی که تحریم از هر سو کشورمان را مورد هجمه خود قرار داده است، شاهد این هستیم که کارکنان قهرمان و غیور ناوگروه ۷۶ نیروی دریایی ارتش، بویژه کارکنان ناو پشتیبانی بوشهر با انرژی و انگیزه بسیار بالا در این دریای متلاطم، با عزت و افتخار ماموریت تامین امنیت خطوط دریانوردی و مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران و خنثی سازی پروژه ایران هراسی را با موفقیت به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به سرانجام رسانند.
همچنین ناوگروه ۷۷ نداجا برای ادامه روند ماموریت اسکورت کشتی های میهن مان راهی دریای سرخ و خلیج عدن شد.
مراسم استقبال از ناوگروه ۷۶ نیروی دریایی ارتش با حضور ارشد نظامی ارتش در استان هرمزگان و فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا امیر دریاداردوم آریا شفقت رودسری، فرمانده منطقه یکم امامت امیردریادار دوم جعفر تذکر و جمعی از فرماندهان و کارکنان منطقه یکم امامت، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بندرعباس انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار