جابجایی ۶۰۷ هزار مسافر در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت حدود ۶۰۷ هزار مسافر در ۵ ماه گذشته در استان اردبیل جابجا شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۰۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جابجایی ۶۰۷ هزار مسافر در استان اردبیل

به گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل، رضا شیرین زاده، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جریان بازدید از پایانه مسافربری شهرستان گرمی با بیان این مطلب گفت: این میزان جابجایی در مقایسه با مدت ۵ ماه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.
او با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۲۶ هزار مورد سفر انجام شده تصریح کرد: در تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از فعالیت ۵۴ شرکت مسافری در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد مسافر ۲۷۰ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۵۶ هزار نفر با مینی بوس و ۲۷۹ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.
شیرین زاده با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها صادر می‌شود خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.
او افزود: گشت‌های راهداری و ترابری و نیرو‌های خدوم پلیس راه بطور مستمر از ناوگان‌های عمومی، شرکت‌های حمل و نقل مسافربری بازدید و تجهیزات ایمنی را کنترل می‌کنند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی به شرکت‌های مسافربری ابلاغ شده و نظارت ویژه‌ای نیز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان‌های عمومی مسافری انجام می‌شود.
شیرین زاده از فعالیت هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل خبرداد و بیان کرد: ۲ هزار و ۵۲۲ راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
او از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار