در آیین تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل؛

سیدحسن خمینی: همه وظیفه دارند به دولت کمک کنند

تهران (پانا) - سیدحسن خمینی در تجدید میثاق اعضای دولت سیزدهم با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید کرد ما در عین تکثر واحد هستیم و باید هم واحد باشیم؛ پشت سر آرمان‌های بلندی که پشت سر داشته‌ایم و آینده درخشانی که پیش رو داریم.

کد مطلب: ۱۲۱۰۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سیدحسن خمینی: همه وظیفه دارند به دولت کمک کنند

به گزارش جماران، رئیس‌جمهوری و اعضای دولت سیزدهم صبح امروز (‌پنج شنبه) همزمان با هفته دولت و در نخستین روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت، با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های رهبر فقید انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ضمن تبریک به وزرای دولت که توانستند اعتماد مجلس را به خودشان جلب کنند، گفت: الزاما هرکسی هر چیزی می گوید به آن عامل نیست، ولی قرآن می فرماید که «إِنَّ الذِّکْرى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ».

یادگار امام یادآور شد: امام در مباحث عرفانی و فلسفی مشرب صدرایی دارد. مرحوم ملاصدرا بحثی به عنوان «وحدت در عین کثرت» دارند و به نوعی بسیاری تناقض ها یا تناقض نماهایی که مکاتب مختلف گرفتار آن بودند را جمع کرده است. شاید بتوان این نکته را در بُعد سیاسی خودمان هم مطرح کنیم.

وی تصریح کرد: ما در جامعه محتاج نوعی وحدت در عین کثرت هستیم. اگر از زاویه کثرات به ما نگاه شود قطره های از هم جدا هستیم اما این کثرات در نقاطی وحدت پیدا می کنند و متحد می شوند. اختلافات درونی ما قوت ما است، کما اینکه دنیا بر اساس همین اختلافات شکل گرفته است. یعنی اگر وحدت در عین کثرت نبود، جهان خلق نمی شد. اما آنچه که مهم است این است که توجه داشته باشیم این کثرات، یک مبنای جامع دارد.

سیدحسن خمینی افزود: امروز دولت محترمی شکل گرفته و همه باید به بُعد «وحدت ملی» توجه کنیم. دست به دست هم دهیم ولی قرار نیست اختلاف نظرها کنار برود و کل اختلاف ها برداشته شود، چنانکه امام می فرمودند، «اشکال، بلکه تخطئه، یک هدیه الهی است». هیچ نمی توانیم به جامعه ای برسیم که همه مثل هم فکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه آرمان بلند امام حل مشکلات جامعه بود، تأکید کرد: امروز که دینداران تصدی دنیای مردم را کرده اند اگر نتوانند دنیای مردم را بهتر کنند، «دینداری» لطمه می بیند. آرمان بلند ما از ابتدای انقلاب این بوده که به خودمان و دنیا نشان بدهیم دین در عرصه اجتماع، حیات سیاسی و حیات اقتصادی توانمند است و می تواند مشکلات را مرتفع کند.

یادگار امام اظهار داشت: با همه تفرق ها امروز همه وظیفه دارند به دولت کمک کنند؛ کسی که می تواند به دست و بازو، زبان و قلم و اگر هیچ کاری از او بر نمی آید به دعا و همدلی کمک کند. البته این از مسئولیت دولت کم نمی کند. برای اینکه به آینده درخشانی برسیم نیاز داریم به همت، توکل، عزم راسخ، نیت خالص، دوری از همه حبّ و بغض هایی که می تواند در بُعد کثرت پذیرفته شده باشد ولی در بُعد مسئولیت سمّ مهلک است.

وی تأکید کرد: ما در عین تکثر واحد هستیم و باید هم واحد باشیم. پشت آرمان های بلندی که پشت سر داشته ایم و آینده درخشانی که پیش رو داریم و به یمن برکت و لطف خدای متعال و ان شاء رهبری رهبر معظم انقلاب بتوانیم آینده خوبی را برای کشورمان بسازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار