یک کارشناس ارشد حوزه آموزش و پرورش مطرح کرد؛

آموزش غیرحضوری فرصتی برای تقویت آموزش‌های تلفیقی

تهران (پانا) - به گفته یک کارشناس ارشد حوزه آموزش و پرورش به جهت امکان شیوع بیماری و نیز تغییر دولت، باید امسال مبنا را روی غیر حضوری گذاشت به شرطی که امسال طرح امتحانی برای مدارس باشد تا روی آموزش‌های تلفیقی کار کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۰۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش غیرحضوری فرصتی برای تقویت آموزش‌های تلفیقی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، عباس میرگلوبیات کارشناس ارشد حوزه آموزش و پرورش با برنامه «گفتگوی علمی» در مورد بررسی وضعیت سال تحصیلی جدید در شرایط کرونا مصاحبه کرد.

بیات با طرح این سوال از آموزش و پرورش که چه تجربه‌ای از این دوسال کرونا کسب کرده است گفت: از سازمان بهداشت جهانی و داده‌های ملی اطلاعات دریافت می‌شود و آموزش و پرورش باید در یک سال گذشته این داده‌ها را استخراج و تحلیل می‌کرد.

وی با تاکید بر حذف تصمیم گیری‌های ناگهانی اضافه کرد: نحوه ورود وزارت آموزش و پرورش به موضوع آموزش در آغاز سال تحصیلی و سطح مشارکت خانواده‌ها با آموزش و پرورش و چیدمان کلاسها از جمله مباحث پیش روست.

کارشناس ارشد حوزه آموزش و پرورش استفاده از مشاوران را به شرط چیدمان قابل قبول مناسب دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش نیاز به مشورت با معلمان دارد و می‌تواند با تعدادی از معلمان و مدارس پیشرو تعامل داشته باشد.

بیات بازگشایی مدارس در مهر ماه را جزو دغدغه‌های ملی خواند و گفت: با توجه به نقشی که باید معلمان ایفا کنند باید برنامه مناسبی برای بازگشایی داشته باشیم.

کارشناس ارشد حوزه آموزش و پرورش ضمن اشاره به نقل قول‌های وزارت بهداشت مبنی بر ادامه داشتن واکسیناسیون تا اسفند ماه خاطرنشان کرد: برنامه‌ها در این حوزه شفاف نیست و لذا آموزش و پرورش باید ضمن آنکه وظایف را به مدارس واگذار می‌کند و از اولیا و والدین کمک می‌گیرد، برنامه‌های واقعی را تدوین کند و همچنین به جهت تغییر دولت و امکان شیوع بیماری، امسال مبنا را روی غیر حضوری بگذاریم به شرطی که امسال طرح امتحانی باشد برای مدارس تا روی آموزشهای تلفیقی کار کنند و حتی در صورت لزوم به تصویب مجلس برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار