از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران انجام شد:

اعلام نتایج مسابقه عکاسی کاروانسرای حاج‌کمال رباط‌کریم

تهران(پانا)- نتایج مسابقه عکاسی کاروانسرای حاج‌کمال رباط‌کریم که از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و به همت خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران برگزار شده بود، اعلام شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام نتایج مسابقه عکاسی کاروانسرای حاج‌کمال رباط‌کریم

سید‌مجتبی هاشمی در بیان اهمیت شناخت و حفظ هویت فرهنگی به پانا گفت: میراث فرهنگی آینه زندگی پیشینیان است و سیر حرکت انسان در طول تاریخ بشریت را بازگو می‌کند. بدون شک شناخت و حفظ هویت و روح فرهنگی مردمان هیچ سرزمینی بدون صیانت و آشنایی از میراث فرهنگی و آثار باقی مانده از قرون گذشته امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در تشریح هدف برگزاری چنین مسابقاتی برای دانش‌آموزان اظهار کرد: یکی از موارد فرهنگی با اهمیت که نقش محوری در آموزش دانش‌آموز دارد، معرفی و فرهنگسازی میراث تاریخی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بومی است تا از این طریق بتوان نسل جدید را با مفاهیم مطرح در حوزه میراث‌فرهنگی آشنا کرد، چرا که تنها از طریق این آثار می‌توان تمامیت فرهنگی یک منطقه را به نسل بعد منتقل کرد. این مسابقه با هدف معرفی بنای با ارزش کاروانسرای حاج‌کمال رباط کریم، به همت و مجری‌گری خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران، برای دانش‌آموزان برگزار شد.

لازم به ذکر است نتایج داوری مسابقه عکاسی کاروانسرای حاج‌کمال رباط کریم، توسط سه عکاس حرفه‌ای و مطبوعاتی توسط خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران انجام شد و دانش‌آموز‌ خبرنگار هستی نجفی‌پور از رباط‌کریم رتبه اول، خبرنگار شیدا مشهور از ناحیه یک شهرری رتبه دوم و دانش‌آموز خبرنگار بهاره افراسیابی از رباط‌کریم رتبه سوم را در کسب کردند.

کاروانسرای حاج‌کمال رباط کریم، در سال ۱۲۴۵ قمری در زمان پادشاهی فتحعلیشاه قاجار بنا شد. این کاروانسرا در کیلومتر ۳۷ جاده تهران - ساوه قرار دارد؛ این کاروانسرا در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به ثبت رسیده است.

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار