ضرورت اجرای طرح توسعه و تقویت هوا ناجا در تراز جمهوری اسلامی

تهران (پانا) - جانشین فرمانده ناجا بر طرح توسعه و تقویت هوا ناجا در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید و اعلام کرد مسئول سازی توام با بصیرت افزایی از اهداف مهم نیروی انتظامی در پرورش نیروهای کارآمد و متعهد است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اجرای طرح توسعه و تقویت هوا ناجا در تراز جمهوری اسلامی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در بیست و ششمین جلسه کمیسیون عملیات ناجا افزود: باید طرح توسعه و تقویت هوا ناجا با محوریت طرح و برنامه به گونه ای باشد که در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تنظیم و ارائه شود، این طرح جامع باید به گونه ای باشد تا موجب تسهیل در اجرای موفقیت آمیز ماموریت های فرماندهی انتظامی استان ها و رده های مختلف پلیس های تخصصی در اقصی نقاط کشور شود.

جانشین فرمانده ناجا، مسئول سازی توام با بصیرت افزایی را از اهداف مهم نیروی انتظامی در پرورش نیروهای کارآمد و متعهد دانست و افزود: بصیرت به معنای شناخت و آگاهی کافی و کامل از شرایط موجود در جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در طرح ارائه شده باید نگاه مسئول سازی دیگر دستگاه ها و نهادها در جهت ارتقاء نظم و امنیت عمومی نیز لحاظ شود، خاطر نشان کرد: امروزه در دنیای مدرنیته، تعامل و ارتباطات مسئولیت پذیری، مسئول سازی و مشارکت نهادی از ویژگی های حائز اهمیتی در این خصوص برخوردار است.

رضایی به جذب نیروی متخصص و متعهد بومی با هدف کاهش تردد و افزایش آمادگی پلیس در اجرای ماموریت های محوله تاکید و افزود: ساز و کارهای لازم برای ساختن فضایی قابل گسترش متناسب با انجام ماموریت ها باید فراهم شود.

سردار رضایی با تصریح اینکه در موضوع پیشگیری از وقوع جرم تعداد ۳۴ سازمان وظیفه همکاری با یکدیگر دارند، عنوان داشت: تمامی دستگاه ها و سازمان های ذیربط باید احساس مسئولیت کرده و مجموعه نیروی انتظامی را یاری دهند.

جانشین فرمانده ناجا بر ضرورت احصاء کاستی ها، رفع موانع و تقویت زیرساخت ها تاکید و یادآور شد: خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته هرچند کم و کاستی هایی نیز وجود دارد ولی همه در تلاش برای رفع نواقص هستند.

وی عنوان داشت: با وجود تمامی حمایت ها، هنوز کمبودها و کاستی های زیادی در منابع انسانی و امکانات وجود دارد اما نیروهای فداکار و ارزشی بار این کمبودها را به دوش کشیده و اجازه نمی دهند هیچ خللی در امنیت به وجود آید.

رضایی شرط این اثرگذاری را به روز بودن سازمان دانست و خاطر نشان کرد: عقب ماندگی های علمی موجب سنگینی سازمان و عدم موفقیت در مواجهه با جرایم و آسیب های نوین اجتماعی خواهد شد.

وی نیازسنجی و برنامه ریزی آموزشی براساس آن را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در دنیای کنونی یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرایم و افزایش کشفیات شناخت جغرافیای جرم و توجه جدی به امر آموزش همگانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار