آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از انتخاب سرپرست آموزش و پرورش تا اخبار واریزی حقوق فرهنگیان

تهران (پانا) - در هفته ای که گذشت اخباری مبنی بر اعلام زمان برگزاری امتحانات شهریورماه دانش‌آموزان، پرداخت حقوق فرهنگیان و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کنار بررسی‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم و در نهایت انتخاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اهم اخبار بود.

کد مطلب: ۱۲۰۹۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
از انتخاب سرپرست آموزش و پرورش تا اخبار واریزی حقوق فرهنگیان

هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش که با آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آغاز شد پس از سخنرانی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، نمایندگان مختلف به بیان نظرات خود درباره وزرا پرداختند.

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز در این جلسه و با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد اصلی‌ترین کار من اجرای سند تحول بنیادین است.

وی در این جلسه گفت: مسیرهایی که آموزش و پرورش را نجات می‌دهد یک مسیر تحولی است، آموزش و پرورش را باید با نگاه تربیتی پیش ببریم.

باغگلی همچنین در برنامه عیار شبکه افق اعلام کرد در صورت رای اعتماد رتبه بندی را اصلاح می‌کنم و تاکید کرد مدارس غیردولتی که شهریه بالا می‌گیرند باید تعطیل شوند.

خبرگزاری پانا در هفته ای که گذشت با گفت‌وگو با کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت به بررسی چالش‌‌های اصلی پیش روی وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

علیرضا رحیمی استاد دانشگاه در این باره به پانا گفت: وزیر آموزش و پرورش باید گذرگاه‌ها و گلوگاه‌ها را به درستی بشناسد وزیر جدید باید با نگاه جامع بتواند از عوامل موثر در مدیریت آموزشی استفاده صحیح کند.

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد اگر وزیر جدید بخواهد آموزش و پرورش را به ریل اصلی خود برگرداند باید این سیستم را بشناسد و آن را تجزیه و تحلیل کند گذرگاه‌ها، گلوگاه‌ها، مطالبات و نقاط ضعف و قوت را بشناسد و این موجود ناآرام را آرام کند.

زهرا علی اکبری نیز به عنوان کارشناس دیگر آموزش و پرورش به بررسی چالش‌ها و اولویت‌های وزیر آموزش و پرورش در دولت سیزدهم پرداخت و اهم این موضوع را در چگونگی آموزش در مهرماه تا تعادل کیفیت آموزشی بین مدارس دولتی و غیردولتی دانست.

این کارشناس آموزش و پرورش به واکاوی چند محور از اولویت‌های وزیر آموزش و پرورش در دولت سیزدهم پرداخت و مهم ترین مسائل پیش روی نظام تعلیم و تربیت را تشریح کرد.

اما در عصر روز چهارشنبه 3 شهریورماه با عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حسین باغگلی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، علیرضا کاظمی که پیش ازاین معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بود به عنوان سرپرست این وزارتخانه از سوی رئیس جمهوری انتخاب شد.

اعلام نتایج آزمون جامع مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش، اعلام نتایج پویش رای اولی‌ها، اعلام زمان آغاز امتحانات حضوری دوازدهمی‌ها، ادامه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری و اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و رجایی از جمله اخبار دیگر هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش است.

گزارش پیش رو عناوین برخی دیگر از اخبار هفته گذشته این وزارتخانه را شرح داده است که در ادامه می‌خوانید:

آخرین جزئیات از پرداخت حقوق مردادماه فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که واریز حقوق مردادماه پرسنل آموزش و پرورش سراسر کشور به حساب همکاران محترم در حال انجام است، اطلاعیه‌ای را در خصوص ابهامات پیش آمده در پرداخت حقوق مردادماه فرهنگیان»، به جهت تنویر افکار عمومی، صادر کرد.

همچنین ناصر سلیمانزاده رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، در خصوص «ابهامات پرداخت حقوق مردادماه فرهنگیان» گمانه زنی و فاقد اعتبار است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم به منظور رفع ابهامات اجرای احکام جدید در حال انجام است و به محض حصول نتیجه در اسرع وقت اطلاع رسانی و پس از رفع ابهامات، مابه التفاوت حقوق همکاران محاسبه و به حساب آنها واریز خواهد شد.

دستوالعمل اردویی تغییر کرد؛ بازدید از مزار شهدا میسر شد

جلسه شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار با حضور مدیر کل فرهنگی، هنری اردورها و فضاهای پرورشی وزارت اموزش و پرورش و مدیر کل هنری بنیاد شهید برگزار شد.

علی رمضانی در این جلسه از تغییر دستوالعمل اردویی خبر داد که بازدید از مزار شهدا میسر شده است.

9 هزار کلاس درس در مهرماه تحویل داده می‌شود

مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور از تامین اعتبار 460 میلیارد تومانی برای تجهیز سرویس‌های بهداشتی مدارس خبر داد و گفت: 9 هزار کلاس درس در مهرماه تحویل داده می‌شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این هفته درگذشت «علامه محمدرضا حکیمی»؛ عالم برجسته، فیلسوف و متفکر شهیر کشور را تسلیت گفت و ایشان را نمونه ای جامع از عالم در تراز وجهه اسلامیت نظام جمهوری اسلامی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار