شهروند شیرازی قربانی کلاهبرداری وام 120 میلیاردی

شیراز (پانا) - رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی به بهانه اعطای وام فوری با بهره 2 درصد که از شاکی 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
شهروند شیرازی قربانی  کلاهبرداری وام 120 میلیاردی

سرهنگ حشمت سلیمانی ادامه داد: مردی میانسال به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد با مشاهده آگهی با عنوان اعطای وام فوری با سود کم در یکی از سایت‌های مجازی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

به گفته او، در اظهارات شاکی آمده است که در یکی از سایت‌ها با یک آگهی تحت عنوان وام 120 میلیارد ریالی با سود 2 درصد برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، وی مبلغ 10 میلیارد ریال وجه به بهانه‌های مختلف در چندین مرحله از من اخذ و پس از آن دیگر جوابگو تماس نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در تهران شناسایی کنند، تصریح کرد: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به پایتخت اعزام و با همکاری کارکنان پلیس فتا در مرکز، فرد کلاهبردار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر و به شیراز انتقال دادند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری 10 میلیارد ریالی از شاکی به بهانه اعطای وام 120 میلیاردی اقرار کرد، گفت: وی در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان و به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابه‌جا اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت وام می‌کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده، هیچ مبلغی واریز نکنند.

وی عنوان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 با کارشناسان در ارتباط باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار