به مناسبت روز گرامیداشت مقام پزشک؛

پزشکان؛ سردمداران مبارزه با کرونا هستند

تهران(پانا)- «نخستین مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شد. اوضاع تحت کنترل است» این اولین جملات در اولین خبر رسانه ای از شیوع ویروس کرونا در ایران بود؛ بعد از گذشت بیش از یک‌سال و نیم از مجاهدت‌ها و تلاش‌های کادر درمان ، همچنان جهان درگیر این همه‌گیری است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پزشکان؛ سردمداران مبارزه با کرونا هستند

از دیدگاه مانی جهانپور؛ رئیس شورای مرکزی مجمع ملی نوجوانان روز پزشک، فرصتی است برای تقدیر از پزشکانی که با تلاش شبانه روزی خود خستگی را خسته کردند.
جهانپور؛ مشاور جوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تبریک روز گرامیداشت مقام پزشک گفت: قطعا تقدیر و تکریم پزشکان و کادر درمان پاسخگوی جهاد معنوی این عزیزان در ایام شیوع کرونا نیست، اما با تقدیر از پزشکان یادآور می‌شویم که تلاش و تکاپوی آنها را برای مهار این ویروس به یاد داریم و قدردان صبر و شکیبایی‌ آنها هستیم. لباس یکپارچه که مدت زیادی بر تن دارند، ماسک های خشنی که با آن زندگی می کنند، نماز می‌خوانند و شبانه روز تلاش می‌کنند برای نجات بیمارانی که هر کدام عزیز یک خانواده هستند؛ سرخی و کبودی فشار ماسک بر چهره های خسته از تقلاهایشان، همگی نشانه های دغدغه کادر درمان برای همنوعانشان است.

رئیس شورای مرکزی مجمع ملی نوجوانان در ادامه در تقدیر از دغدغه‌مندی کادر درمان خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی کادر درمان، پزشکان و پرستاران با جدیت و جهاد شبانه‌روزی و سخت کوشی خویش، دغدغه‌مندی خود را نسبت به آینده جامعه و هموطنان خود به تصویر کشیدند و با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های خود حماسه ای جدید را رقم زدند.

جهانپور در ادامه گفت: نخستین دوره جشنواره ملّی مدافعان سلامت با هدف تکریم و تقدیر از مدافعان سلامت به وسیله هنر و از سوی جوانان و نوجوانان کشور نیز در طول همین تابستان برگزار شد که استقبال بی نظیری از سوی جوانان در مبحث ارسال آثار داشتیم. این نشان از این است که جوانان و نوجوانان کشور ما هیچ فرصتی را برای تکریم و به نوعی جبران زحمات این عزیزان از دست نمی دهند.

وی ضمن اشاره به پویش ها و کمک های خیرانه تشکل های عضو این مجمع گفت: ۷ پویش توزیع ماسک و توزیع ژل ضدعفونی دست توسط تشکل های عضو مجمع ملّی صورت گرفت.

معاون اجرایی نخستین جشنواره ملی مدافعان سلامت در پایان ضمن آرزوی ریشه کن شدن و نابودی هرچه سریعتر این بیماری منحوس، یادآور شد: این جهاد معنوی، ایثار و از جان گذشتگی جامعه پزشکی در دوران شیوع ویروس کرونا که زندگی و سلامت را به بیماران بازگرداندند، در تاریخ به یادگار خواهد شد. از خداوند بزرگ سلامتی و توفیق روزافزون را برای تمامی عزیزان فداکار تلاشگر در حوزه سلامت مسئلت می‌کنیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار