واکسیناسیون اولویت اول کشور است

گلستان(پانا)-رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ،راه حل قطع زنجیره انتقال کرونا در کشور را واکسینه شدن 70 درصد مردم دانست گفت دولت موظف است که تمام توان خود را برای واردات واکسن به کشور به کار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون اولویت اول کشور است

به گزارش خبرنگاران جوان، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان رسول اکرم (ص) شهرستان کلاله گفت: امروز واکسیناسیون اولویت کشور است و باید ۷۰ درصد جمعیت ایران واکسن کرونا دریافت کنند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

حسینعلی شهریاری افزود: دولت هر توانی که دارد برای واردات واکسن کرونا به‌کار می‌گیرد و این کمیسیون هم در یک سال اخیر از شرکت‌های تولیدکننده واکسن در داخل حمایت کرده است.

او ادامه داد: شرکت‌های تولید کننده واکسن در داخل هم باید برای تولید در حجم گسترده تقویت شوند تا بتوانیم مانند برخی از کشور‌های دنیا کل جمعیت را واکسینه کنیم.

او افزود: ۲ هفته قبل نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی مسائلی را در رابطه با بیماری کرونا و مشکلاتی که در استان وجود دارد مطرح کردند که رییس جلسه از کمیسیون بهداشت و درمان خواست به اتفاق تعدادی از همکاران برای بررسی از نزدیک و تهیه گزارش دقیق برای ارائه به مجلس به این استان سفر کنیم.

شهریاری ادامه داد: در سفر امروز از نزدیک از چند بیمارستان بازدید می‌کنیم و در نشست با روسای بیمارستان‌های استان مشکلات آن‌ها را پس از جمع بندی به وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم با تغییرات جدیدی که اتفاق می‌افتد مشکلات زیرساختی که در کل کشور وجود دارد جمع بندی و با اولویت در مسیر حل آن‌ها حرکت شود.

آریانپور نماینده مردم کلاله، گالیکش، مینودشت و مراوه تپه و دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در حاشیه بازدید از بیمارستان کلاله گفت: بروز پیک‌های مختلف کرونا در یک سال گذشته سبب شد تا اکثر بیمارستان‌های استان به دستگاه سیتی اسکن و اکسیژن ساز مجهز شوند.

او افزود: تلاش می‌کینم با توجه به احتمال بروز پیک‌های جدید و سویه‌های مختلف کرونا زیر ساخت‌ها و امکانات درمانی بیشتری را برای مراکز درمانی گلستان مهیا کنیم.

آریانپور گفت: با سفر امروز اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تلاش می‌کنیم زمینه حل مشکلات مراکز درمانی استان فراهم شود.

رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز در بدو ورود به گلستان از بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله بازدید کردند و سپس در جلسه‌ای با حضور مسئولان بهداشت و درمان مینودشت، گالیکش و مراوه تپه از مشکلات این شهرستان‌ها آگاه شدند.

دکتر بابک عرب رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله هم در این جلسه نیاز جدی به ژنراتور برق اضطراری، امکانات گرمایشی و سرمایشی، دستگاه اکسیژن ساز، تامین نیروی انسانی بر اساس چارت بیمارستانی و تامین اعتبار برای تکمیل زیست پزشک با مشارکت خیرین و تامین دستگاه اتولایزر برای آزمایشگاه را از جمله مشکلات این بیمارستان اعلام کرد.

همچنین در این جلسه اعلام شد با مشارکت خیر نیک اندیش آقای شهرکی چند دستگاه اسپیلت برای این بیمارستان تهیه شود.

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه که صبح امروز جمعه وارد گلستان شدند در ابتدای سفر یک روزه خود از بیمارستان کلاله در شرق این استان دیدن کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار