در بیانیه‌ای اعلام شد؛

حمایت مدیران، معلمان و همکاران مدارس امام‌ رضا (ع) از باغگلی  

تهران (پانا) - جمعی از همکاران بنیاد فرهنگی رضوی (مدارس امام رضا)  نسبت به حاشیه سازی‌های اخیر پیرامون حسین باغگلی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با صدور بیانیه ای واکنش نشان دادند.

کد مطلب: ۱۲۰۸۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
حمایت مدیران، معلمان و همکاران مدارس امام‌ رضا (ع) از باغگلی   

متن بیانیه بدین شرح است:

باسلام و احترام خدمت کلیه دغدغه مندان حوزه تعلیم و تربیت

حسب طرح موضوعات مختلف خصوص معرفی حسین باغگلی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و وجود موافقین و مخالفین در این زمینه، ما به عنوان همکاران ایشان در بنیاد فرهنگی رضوی و همراهی نزدیک در طول 3سال گذشته وظیفه خود می‌دانیم نکاتی را عرض کنم:

- روحیات خاص آقای دکتر باغگلی در حوزه اجرایی از ایشان فردی متمایز ساخته و همین منحصر به‌فرد بودن ایشان در اخلاق اجرایی باعث ایجاد موافقین و مخالفین سرسخت گردیده است. مواردی که ما در ایشان سراغ داریم روحیه کار جهادی، حق طلبی، تکلیف گرایی، جسور بودن، سعه صدر فوق العاده بالا، تحول خواهی و ایجاد سوال در کلیه فرآیندها جهت بهبود و تسهیل امور، مشورت طلبی، توان همراه سازی افراد، دلسوز بودن و بسیاری دیگر می‌باشد. و همین ویژگی‌های رفتاری در کنار صاحب نظر بودن ایشان در حوزه تعلیم و تربیت باعث تحول در حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان مدارس امام رضا علیه السلام گردیده و در برقراری ارتباطات موثر با آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در سطح نواحی و اداره کل و وزارتخانه گردیده که کمک‌های بسیار مطلوبی داشته اند.

- موافقین حضور آقای دکتر باغگلی در قامت وزارت آموزش و پرورش بیشتر افراد برنامه محور و تحول خواه با نگاه بنیادین هستند که نیاز امروز کشور را به درستی تشخیص داده‌اند و آن تغییر رویه‌های جاری و سنتی و بازنگری در کلیه سطوح برنامه‌ای و اجرایی می‌باشد. لیکن انجام برنامه‌های تحولی نیاز به ابزار و لوازم خاصی دارد و اشراف به جوانب فضای اجرا نیز مهم است از همین جهت کلیه دلسوزان پیشنهاد حضور مشاورین دلسوز و توانمند و مشرف به ساختار آموزش و پرورش کشور را به ایشان داده‌اند و ایشان هم این موضوع را رد نکرده‌اند.

- مخالفین ایشان در قامت وزارت، 2 دسته هستند : عده ای که خیرخواهانه و بنابه مصالح کشور و نظام و اشراف به وضع خاص آموزش و پرورش کشور و یا براساس شنیده‌ها، ایشان را از قبول این مسئولیت سنگین باز می‌دارند و به نکاتی اشاره می‌فرمایند که عمدتا منطقی و مستدل است؛ لیکن با توجه به برنامه های تحول گرایانه ایشان و روحیات توصیف شده با رعایت الزامات حوزه اجرایی عمدتا قابل رفع می‌باشد. بماند که اعتماد و همراهی فوق‌العاده ریاست محترم جمهوری با شخص ایشان نیز امکان رفع بسیاری از موانع را فراهم خواهد کرد. ان‌شاالله

- اما دسته دوم مخالفین که تعداد ایشان به اندازه انگشتان یک دست نمی‌رسد که مستقیم با دکتر باغگلی همکاری داشته اند و نقدهایی دارند که عمدتا این نقدها به عملکرد ایشان در بنیاد فرهنگی رضوی معطوف است. اما پیش فرض هایی دارند که عمدتا حاصل سوء برداشت ایشان یا شنیده‌های افراد دیگر می‌باشد و سال‌ها در مجموعه مدارس امام رضا علیه السلام فعالیت کرده‌اند لیکن به دلیل عدم کارایی یا همراهی لازم به همت آقای دکتر باغگلی از مجموعه بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا علیه السلام کنار گذاشته شده اند و این زمان را فرصت مناسبی جهت تسویه حساب می‌دانند و فارغ از رعایت اصول اخلاقی، نکاتی را با بی تقوایی محض مطرح می‌کنند که بارها پاسخ داده شده و ضمنا هیچ مصداق و معیار و هدفی برای ارتقای تعلیم و ترتیب ندارند. لیکن فقط صدای بلند و وقت باطله زیادی دارند و با شناخت روحیه آقای دکتر می‌دانند که هرچه بگویند توسط ایشان با همان سعه صدر بالا ملاحظه خواهد شد. لذا ایشان را باید در این ماه شهادت سالار آزادگان به خدای امام حسین سپرد و برایشان طلب خیر و مغفرت کرد.

ما به عنوان همکاران آقای دکتر باغگلی در بنیاد فرهنگی رضوی قصد ایده‌آل جلوه دادن گزینه پیشنهادی وزارت پرکار و پرمسئولیت آموزش و پرورش را نداریم اما به همه دوستان توصیه می کنیم شنیده ها را صحت سنجی کنند و ضمنا به این نکته کلی توجه داشته باشند که اگر کاری را با همان روش‌های همیشگی و مصادیق قبلی انجام دهیم، انتظار نتیجه ای بهتر از وضع فعلی دور از منطق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار