اشرف غنی به کجا فرار کرده است؟

تهران (پانا) - شبکه تلویزیونی کابل نیوز گزارش داد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز یکشنبه پس از تصرف کابل، پایتخت این کشور توسط طالبان، وارد عمان شد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اشرف غنی به کجا فرار کرده است؟

این شبکه تلویزیونی اعلام کرد که همسر غنی، رولا و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و فضل محمود فضلی، رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری افغانستان نیز همراه وی هستند.

به گفته این شبکه، غنی و همراهانش ابتدا کابل را به مقصد تاجیکستان و سپس عمان ترک کردند و اکنون در آنجا هستند.

تاکنون مقامات رسمی عمان در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند.

همزمان اخباری هم از سکونت وی در ازبکستان حکایت دارد.

اشرف غنی بعد از خروج از کابل در بیانیه‌ای که در صفحه فیس بوک خود، نوشت:

«در صورت کناره گیری و عدم خروج از کشور تعداد بیشماری از هموطنان شهید میشدند و شهر کابل با با نابودی و ویرانی روبرو میشد که نتیجه آن وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی در شهر شش میلیون نفری کابل خواهد بود. طالبان تصمیم گرفتند که من را برکنار کنند، آنها اینجا هستند تا به تمام کابل و مردم کابل حمله کنند و من به منظور جلوگیری از سیل خونین، فکر کردم بهتر است خارج شوم.

طالبان قضاوت شمشیر و اسلحه را به دست آورده‌اند و اکنون مسئول حفاظت از آبرو، ثروت و عزت نفس هموطنان هستند اگرچه آنها مشروعیت قلب‌ها را به دست نیاورده‌اند. در تاریخ هرگز قدرت به تنهایی به هیچ کس مشروعیت نداده و طالبان نیز به آن دست پیدا نخواهد کرد. آنها اکنون با یک آزمایش تاریخی جدید روبرو هستند، یا از نام و ناموس افغانستان محافظت خواهند کرد یا مکانها و گروه‌ها دیگر را در اولویت قرار خواهند داد.

بسیاری از مردم و بسیاری از اقشار در ترس هستند لازم است طالبان به همه مردم، ملت‌ها، بخش های مختلف، خواهران و زنان افغانستان اطمینان دهند که مشروعیت و قلب مردم را به دست خواهند آورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار