طرح تابستانه کنترل جمعیت جانوران مضر شهری در شمال تهران اجرا شد

خبرگزاری پانا: با اجرای طرح ویژه تابستانه کنترل جمعیت موش شهر تهران منافذ جانوران مضر شهری در معابر شمال تهران طعمه گذاری شد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آسیه اقدسی مدیر واحد محیط زیست و انرژی شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت: این طرح در تیر و مرداد ماه سال جاری در سطح معابر منطقه یک انجام شد و طی آن محورهای شریعتی، حضرت ولیعصر (عج)، پاسداران، شهرداری، دربند و بلوار 35 متری شهید اندرزگو تحت پوشش قرار داده شد و کلنی ها و منافذ فعال موش، شناسایی و طعمه گذاری و در اتمام طرح تمام منافذ با استفاده از مصالح مسدودشد .

وی افزود: اکیپ اتلاف موش با اسلحه بادی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، به مدت سه شب از ساعت 23 الی 5 صبح در محورهای شریعتی، حضرت ولیعصر(عج)، شهرداری، پاسداران و ایستگاه خدمات شهری دارآباد همراه با کارشناسان نواحی منطقه حضور یافتند و موفق به اتلاف 86 سرلاشه موش شدند.

به گفته این مقام مسئول در پایان طرح در مجموع 448 منفذ طعمه گذاری، 78 منفذ انسداد و 17 سر لاشه موش در نتیجه مصرف 3 هزار و 136 گرم طعمه جونده کش، استحصال شدند و طی مدت زمان انجام طرح، از روش ارسال دود داخل منافذ فعال موش نیز به عنوان یک روش مکمل استفاده شد.

اقدسی تصریح کرد: علاوه بر آموزش و توزیع 2 هزار و 220 برگ بروشور جهت اطلاع رسانی، 27 عدد تله چسبی و 44 عدد تله کشنده به صورت ویژه در اختیار شهروندان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار