در گفت‌وگو با پانا:

کارگردان تئاتر «خیانت انیشتین»: در وضعیت کرونایی، نگهداشتن نمایش بسیار کار دشواری است

تهران (پانا) - «شکیبا علیزاده» تهیه کننده و کارگردان نمایش «خیانت انیشتین» از دردسرهای اجرای تئاتر در سالن های تئاتر در شرایط کرونازده کشور سخن گفت و عنوان کرد که تا کنون سه بار این تئاتر تا مرحله اجرارفته و هربار سالن های تئاتر به دلیل کرونا تعطیل شده اند و کارشان عقب افتاده است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان تئاتر «خیانت انیشتین»: در وضعیت کرونایی، نگهداشتن نمایش بسیار کار دشواری است

نمایش «خیانت انیشتین» به تهیه کنندگی و کارگردانی «شکیبا علیزاده» است که تاکنون چندین بار تا مرحله اجرا رفته است و هربار به دلیل شرایط کرونا و تعطیلی سالن ها اجرایش متوقف شده است. علیزاده تا کنون کارگردانی و تهیه کنندگی نمایش هایی همچون در این محل همه چیز واقعی است / نیست، جمجمه ای در کانمار، شهر شکلاتی و خیانت انیشتین و فیلم نیمه بلند سینمایی در ژانر وحشت (جاده مردگان) و فیلم کوتاه به نام سوء تفاهم را در کارنامه هنری خود دارد.

«شکیبا علیزاده» تهیه کننده و کارگردان نمایش «خیانت انیشتین» در گفت‌وگو با پانا به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: «این نمایش سه پرسوناژ بوده و داستان گفت‌وگوی جالب و تأمل‌برانگیز میان یک دوره‌گرد فقیر و «آلبرت اینشتین»، برنده‌ی جایزه‌ نوبل در سواحل دریاچه‌ای در نیوجرسی، در آمریکا است. «اینشتین» در این اثر نگرانی‌اش از ساخت بمب اتم توسط نازی‌ها را با این دوره‌گرد در میان می‌گذارد. او با زبانی طنز و کمدی کشمکش درونی و عذاب وجدان ناشی از نقشی که ممکن است در گسترش جنگ داشته باشد را بیان می‌کند.»

وی در ادامه از مشکلات نمایش سخن به میان آورد و افزود: «مشکلات این دوره تئاتر که همه از حال آن باخبر هستیم بخاطر شیوع ویروس کرونا و نبود مخاطب، اصلا حال خوبی ندارد، ما سه بار می خواستیم این نمایش را برای اجرا ببریم که متاسفانه با تعطیلی سالن های نمایش مواجه شدیم و کار ما به عقب افتاد. اکنون هم در این وضعیت کرونایی نگهداشتن نمایش بسیار کار دشواری است و ما از جان و دل برای کارمان و هنرمان مایه می گذاریم و امیدواریم وضعیتی پیش بیاید که زودتر تئاتر از این بحران خارج شود.»

عواملی که در نمایش «خیانت انیشتین» نقش داشتند به ترتیب: نویسنده:اریک ‌امانوئل ‌اشمیت، مترجم:شهلا ‌حایری، کارگردان: شکیبا علیزاده، بازیگران: مجتبی ‌طباطبایی، امیرپوریا ‌مسعودنیا، سارا ‌دغاغله، تهیه کننده: شکیبا علیزاده، دستیار کارگردان:علی ‌فلاح، ویولن: طنین چالاکی، طراح صحنه و مجری صحنه: نسیم ملکی، طراح گریم و مجری گریم و طراح لباس: شکیبا علیزاده، ساخت تیزر: علی ‌فلاح، طراح پوستر و بروشور: گروه هنری ژاو ،مدیر روابط عمومی: پیام ‌احمدی ‌کاشانی، عکاس: پیام ‌احمدی ‌کاشانی و فریده فخیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار