سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

در جلسه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با کمیسیون فرهنگی مجلس چه گذشت؟

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اولین جلسه برگزار شده بین اعضای این کمیسیون و حمید سجادی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
در جلسه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با کمیسیون فرهنگی مجلس چه گذشت؟

دی ماه ۸۹ بود که سازمان تربیت بدنی تبدیل به وزارت ورزش و جوانان شد تا ورزش ایران برای اولین بار صاحب وزیر شود. از زمان تشکیل این وزارتخانه تا به الان که تقریبا یک دهه گذشته است، سه وزیر متصدی ورزش شدند، حمید سجادی اولین گزینه برای تصدی این وزارت‌خانه بود که البته نتوانست رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بگیرد، پس آز آن محمد عباسی سرپرستی این وزارت‌خانه را برعهده گرفت و توانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را بگیرد و به عنوان اولین وزیر ورزش و جوانان در این وزارت خانه مشغول به کار شود، او تا پایان دولت دهم در این وزارت خانه حضور داشت. پس از آن نوبت به محمود گودرزی رسید که اتفاقا سابقه ورزشی در کارنامه خود داشت اما او گزینه تمام عیاری برای ورزش ایران نبود چرا که اگر بود مجبور نمی‌شد پس از اتمام دوره چهار ساله‌اش استعفا بدهد. پس از آن تصدی‌گری وزارت‌خانه ورزش و جوانان به مسعود سلطانی‌فر رسید که دوره او ورزش ایران با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده است اما به گفته اهالی ورزش دوره سلطانی‌فر شرایط سختی بر ورزش ایران حاکم بوده است و او هم به عنوان وزیر ورزش و جوانان عملکرد چندان قابل قبولی نداشته است.

با انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب در انتخابات خرداد ۱۴۰۰، پس از آغاز به کار رسمی رئیس جمهور جدید کشورمان، حمید سجادی به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، سجادی پس از ۱۰ سال دوباره توانست رودرروی نمایندگان مجلس برای رسیدن به صندلی وزارت در وزارت‌خانه ورزش و‌جوانان برنامه‌های خود را اعلام کند تا شاید این بار رای اعتماد از نمایندگان را کسب کند. او عصر روز گذشته در کمیسیون فرهنگی به ارائه برنامه‌های خود پرداخته است.

مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با پانا، درباره ارائه برنامه‌های سجادی در کمیسیون فرهنگی گفت: « در جلسه‌ای که عصر شنبه برگزار شد سجادی به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و بیشتر سوالات اعضای کمیسیون فرهنگی را پاسخ داد. او در مورد سوابق مدیریتی در مجموعه‌ها و محیط‌هایی که بوده است، صحبت کرد. با توجه به سوابقش جواب سوالات اولیه اعضای کمیسیون را پاسخ داد اما این جلسه ادامه خواهد داشت تا پس از استعلام‌ها و بررسی‌های لازم به یک جمع‌بندی نهایی برسیم. این جلسه به احتمال زیاد دوشنبه یا سه‌شنبه همچنان ادامه خواهد داشت.»

وی ادامه داد: « متاسفانه در دوره گذشته ورزش در بخش‌هایی موفق نبود و ضعف‌هایی داشت. در دوره جدید و این دولت تمام تلاش بر این است که علت ضعف‌ها آسیب‌شناسی شود تا در برنامه‌های پیش‌رو مورد هدف قرار بگیرد. آن چیزی که اهمیت دارد در وهله اول ورزش همگانی است که سجادی هم روی آن تاکید بسیار زیاد داشت، پس از آن بحث مبارزه با فساد است که این موضوع هم اهمیت زیادی داشت. »

وی تاکید کرد: « یکی از نقاط مثبتی که در جلسه کمیسیون هم به آن اشاره شد، این بود که سجادی خودش از بدنه ورزش است و برای این مجموعه معرفی شده است و می‌تواند به عنوان نقطه قوت او محسوب شود. موضوع بعدی که دغدغه او بود بحث جوانان است که در این جلسه فرصت نشد در مورد برنامه‌های آن توضیح بدهد. اما سجادی بنا دارد برای این حوزه کارگروه تشکیل بدهد و به آن هم تاکید داشت. »

وی اظهار کرد: « با توجه به آسیب‌شناسی که از وضع موجود انجام خواهد شد، اولویت‌های اصلی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، همگانی،زیرساخت‌های حوزه ورزش و همچنین توجه به جوانان است که متاسفانه در دوره قبل مغفول مانده است. اما برنامه‌ها هم در حال بررسی است و وزرای پیشنهادی هم در کمیسیون‌های مختلف برنامه‌های خود را ارائه خواهند داد تا در نهایت جمع بندی نهایی انجام شود.نقطه قوت سجادی ورزشی بودن او است که شناخت خوبی از این حوزه دارد، اما باید برنامه‌ها را بررسی کنیم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار