رئیس مدارس غیردولتی تاکید کرد:

مدارس شهریه‌های اضافی را به خانواده‌ها برگردانند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه شهریه مصوب همه مدارس غیردولتی اعلام شده است، تاکید کرد مدارسی که پیش از این، بیشتر از شهریه مصوب، دریافت کرده‌اند باید آن را به خانواده‌ها برگردانند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شهریه‌های اضافی را به خانواده‌ها برگردانند

به گزارش صدا و سیما، شهریار فولادوند افزود: خانواده‌ها در صورت بازگردانده نشدن شهریه‌ها می‌توانند با مراجعه به ادارات کل آموزش و پرورش در هر استان و منطقه و سازمان مدارس غیردولتی و یا با سامانه ۴۳۱۷ شکایت خود را اطلاع دهند تا رسیدگی کنیم.

وی گفت: بازرسان ما در مدارس حاضر خواهند شد و با مدارسی که شهریه بیش از نرخ مصوب دریافت کرده‌اند برخورد قانونی خواهند کرد.

فولادوند تأکید کرد: متأسفانه برخی مدارس غیردولتی با خانواده‌ها تفاهماتی کرده و بیش از نرخ مصوب دریافت می‌کنند که این مدارس نیز متخلف بوده و باید پاسخگوی بازرسان ما باشند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: مبنای دریافت شهریه در هر مدرسه شهریه مصوب اعلامی در سامانه آموزش و پرورش است و دریافت بیش از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود.

وی به نرخ شهریه کلاس‌های حضوری یا مجازی اشاره کرد و گفت: شهریه پایه و مصوب مدارس غیردولتی که در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری یا مجازی ثابت بوده و تغییری نخواهد کرد، ولی شهریه آموزش‌های مکمل تنها در صورتی دریافت می‌شود که کلاس‌ها حضوری برگزار شوند.

فولادوند افزود: اگر مدرسه از اولیا برای آموزش‌های مکمل وجهی دریافت کند و به دلیل مجازی شدن کلاس‌ها امکان اجرای آموزش‌های مکمل ایجاد نشود باید شهریه آن را به خانواده بازگردانند.

وی خاطرنشان کرد: شهریه مصوب اعلامی آموزش و پرورش شامل غذا، سرویس، لباس دانش آموزان نیست و در صورت حضوری شدن کلاس‌ها شهریه این خدمات جداگانه دریافت خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: مؤسسان مدارس غیردولتی موظف به پرداخت حقوق و بیمه کارکنان مدارس براساس قانون کار هستند و اگر حقوق پرداختی به معلم که ثبت شده در سامانه است با حقوق پرداختی معلمان متفاوت باشد مؤسس مدرسه باید پاسخگو بوده و با وی برخورد خواهد شد.

فولادوند افزود: طبق قانون کار حداقل حقوق برای معلمان تمام وقت در مدارس غیردولتی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بیمه ۹ ماهه است و اگر معلمی بیمه کامل نشده و یا با وی قراردادی کمتر از این میزان منعقد شده می‌تواند به ادارات آموزش و پرورش شکایت کند.

وی یادآور شد: طبق قانون کار از ۳۰ درصد حق بیمه معلمان ۷ درصد را معلم و ۲۳ درصد را باید مؤسسان مدارس پرداخت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار