ساخت ۱۸ بیمارستان با ۳۱۰۰ تخت بیمارستانی به همت خیرین سلامت در فارس

شیراز (پانا) - مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اعلام گذشت ۲۰ سال از زمان راه اندازی مجمع خیرین تامین سلامت فارس، از تنظیم تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف مانند عمرانی، اهدای ملک، خودرو، تجهیزات پزشکی، امور حمایت از دانشجویان و بیماران نیازمند به ارزش هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان در این سال ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ۱۸ بیمارستان با ۳۱۰۰ تخت بیمارستانی به همت خیرین سلامت در فارس

علی اکبر رامجردی در گفت و گو با خبرنگاران از اهدای ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک خیرین عرصه سلامت استان در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

او مشارکت خیرین با مجموعه سلامت فارس را در ۲۰ سال راه اندازی این مرکز، در کنار همه فراز و نشیب ها رو به افزایش دانست و گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز با وجود رکود اقتصادی و بحران کروناویروس این روند همچنان ادامه یافت؛ به طوری که تنها در چهار ماه نخست امسال، ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک از سوی این افراد نیکوکار به حوزه سلامت استان کمک شده است.

او با اشاره به انعقاد ۲۶ تفاهم نامه همکاری در شیراز و شهرستان‌های فارس در این بازه زمانی اظهار کرد: تامین تجهیزات پزشکی، ساخت اقامتگاه همراه بیمار، مرکز پت اسکن و تصویربرداری بیمارستان نمازی، ادامه ساخت پروژه‌های نیمه تمام مانند «هاس پیس» در بیمارستان شهید دکتر چمران، ادامه ساخت پروژه بیمارستان حضرت رسول اعظم(ص) و پروژه بیمارستان قلب الزهرا(س) و کمک به زلزله زدگان سی سخت از جمله عرصه های کمک خیرین در شیراز، طی سال ۱۴۰۰ به شمار می رود.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس همچنین تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی، تکمیل و ساخت پایگاه های اورژانس و اقامتگاه همراه بیمار را از جمله اقدامات خیرین حوزه سلامت در شهرستان های استان عنوان کرد.

رامجردی با اشاره به انجام ۳۷ مورد بازدید و برگزاری نشست های مشترک هم اندیشی در چهار ماه نخست امسال با خیرین حوزه سلامت در شهرستان های فارس، دستاورد این اقدامات را تقویت حمایت از مشارکت های خیرین و رفع موانع پیش رو برشمرد.

او اظهار کرد: ۳۵۰ مورد کمک بلاعوض و وام قرض الحسنه به ارزش ۷۲۰ میلیون تومان در چهار ماه گذشته از صندوق حمایت از بیماران نیازمند تامین شده است، همچنین ارائه ۳۰ مورد حمایت دانشجویی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان، از دیگر اقدامات خیرین حوزه سلامت فارس در سال جاری بوده است.

رامجردی با تاکید بر اینکه اقدامات زیربنایی خیرین استان، به هیچ وجه در بحران کروناویروس متوقف نشده و در کنار تامین تجهیزات پزشکی و وسایل حفاظت فردی، کماکان در حال ادامه است، افزود: برخی از فرآیندهای اداری و ساختاری و ایجاد هماهنگی ها بین خیرین با واحدها و مدیران ادارات، همچنین حفظ و ماندگاری نیات آنان، از جمله موانع خیرین در کشور به شمار می رود که خوشبختانه در استان فارس، به طور مطلوبی مدیریت شده است.

او اظهار کرد: در این بازه زمانی، ۵۸۶ تفاهم نامه در حوزه عمرانی به ارزش ۹۳۰ میلیارد تومان تنظیم شده که از جمله می توان به ساخت ۱۸ بیمارستان با سه هزار و ۱۰۰ تخت، ۱۹ اقامتگاه همراه بیمار با ظرفیت ۲۵۷ نفر، ساخت ۱۳۵ مرکز بهداشتی با زیربنای ۱۹۵ هزار مترمربع، ساخت ۱۰۸ پایگاه اورژانس با زیربنای ۱۳ هزار مترمربع، توسعه و تکمیل ۱۲۵ مرکز درمانی و بیمارستانی و توسعه پنج مرکز آموزشی اشاره کرد.

اهدای ۳۹۴ ملک به ارزش ۳۹۰ میلیارد تومان، اهدای ۵۹ خودرو به ارزش سه میلیارد تومان و خرید ۸۷۴ مورد تجهیزات به ارزش ۱۰۹ میلیارد تومان، از دیگر اقدامات خیرین حوزه سلامت فارس در ۲۰ سال گذشته بود که مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس از آن ها به عنوان بخشی از این کارنامه ۲۰ ساله یاد کرد.

رامجردی اضافه کرد: ۴۱ مورد کمک نیز به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به صورت اهدای لوازم منزل، ایجاد سپرده بانکی و حمایت از مراکز درمانی بوده که کارنامه مفید و ارزشمندی را با فاصله از دیگر نقاط کشور، برای خیرین فارس رقم زده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار