تداوم روز‌های سخت و نفس گیر کرونایی

اردبیل(پانا) - وضعیت قرمز کرونایی در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته، با ثبت رکوردی جدید، ۷۰۳ فرد مبتلا در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تداوم روز‌های سخت و نفس گیر کرونایی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در شبانه روز گذشته متاسفانه ۵ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و ۱۳۹ نفر بیمار جدید نیز در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند.
او اظهار کرد: خوشبختانه ۱۱۱ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۷۰۳ نفر رسید که از این تعداد ۹۳ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
حبیب‌زاده بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.
او با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۲۵۴ هزار و ۵۳ دز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۰۹ هزار و ۸۷۰ دز مربوط به نوبت اول و ۴۴ هزار و ۱۸۳ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون بیان کرد: باید روند واکسینه شدن مردم استان اردبیل بیشتر شده و به‌صورت خیلی فعال‌تر ادامه یابد.
گفتنی است:شمار مبتلایان جدید و بستری همزمان کووید۱۹ در استان اردبیل نسبت به یک ماه قبل بیش از ۶ برابر شده و این بیماری با سرعت بیشتر در حال شیوع گسترده است و تاکنون هزار و ۹۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل جان باخته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار