آسیب‌شناسی اجرای بسته تحولی مدارس خوانا توسط معاونت ابتدایی شهر تهران

تهران(پانا) - طرح خوانا از طرحهای‌ جدید کشوری معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش است که سال گذشته در تعدادی از مدارس کشور اجرا شد. این طرح مشارکتی، تلفیقی و مدرسه محور است، تقویت مهارت های زندگی دانش آموزان را از طریق مهارت های سواد خواندن یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن نشانه گرفته است. مهارت های زندگی از جمله ادب، جرات ورزی و مسئولیت پذیری در دوران ابتدایی و سالهای آغازین آموزش مد نظر است که در این طرح نهادینه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آسیب‌شناسی اجرای بسته تحولی مدارس خوانا توسط معاونت ابتدایی شهر تهران

راحله محمدی؛ رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی در جمع راهبران و مجریان مناطق شهر تهران گفت: طرح خوانا با اینکه از طرح های جدید معاونت ابتدایی بود، به خوبی جای خود را بین برنامه های کیفیت بخشی باز کرده است.

لازم به ذکر است که از آذر ماه سال ۹۹ آموزش مجازی مدرسان استان ها توسط اساتید مجرب دفتر معاونت ابتدایی وزارت برنامه ریزی شده و به نحو مطلوب اجرا شده بود، بسته های آموزشی طرح توسط مدارس و معلم های داوطلب اجرای طرح در سراسر کشور تهیه و اجرای آزمایشی تا مرحله ارزشیابی و تحلیل نتایج آزمون مجازی از دانش آموزان انجام شد.

آسیب شناسی بسته تحولی مدارس خوانا به ابتکار معاونت ابتدایی شهر تهران و برنامه ریزی اداره دوره اول ابتدایی، در طی چهار نشست در بازه زمانی ۵ الی ۱۷ مرداد با حضور تعدادی از راهبران و مدیران اجرایی مدارس مجری طرح با حضور محمدی، رئیس اداره دوره اول اجرا شد.

محمدی در آخرین نشست این دوره به منشور خوانایی برگرفته از تجربیات راهبران آموزشی طرح اشاره کرد و گفت: ابتدا خواستیم هر علاقمندی با پای دلش بیاید، نسخه تجویزی و تکلیفی ندهیم، نقش اداری و کلیشه ای هم نباشد بلکه راهبری در کف مدرسه، طرح درس نوشته و ایده داده برنامه را پیش ببرد. طرح خوانا گرچه طرحی جدید بود، اما میان طرح های ابتدایی جای خود را باز کرد. موهبتی که ما را کنار هم قرار داد تا با چارچوب مشخص و خوب، طبق جدول زمان‌بندی پیش برویم. راهبران نقاط ضعف و قابل بهبود را مطرح کردند. در پایان محمدی از راهبران و تیم اجرا قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار