10 اولویت پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۴۰۰

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی به بیان ۱۰ اولویت پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۰۶۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
10 اولویت پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی گفت: بازبینی و به روز رسانی گروه های کودکان و دانش آموزان استثنایی تحت پوشش سازمان، ارزیابی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، شناسایی شیوه های موثر و نوآورانه در برگزاری کلاس های آموزش خانواده دانش آموزان با نیازهای های ویژه به تفکیک گروه ها از جمله اولویت های پژوهشی سازمان در سال جاری است.

وی افزود: بررسی اثربخشی از راه دور و مقایسه آن با توانبخشی حضوری، مطالعه تطبیقی نظام آموزش و پرورش استثنایی در ایران و کشور های منتخب و مدل ها و برنامه های آموزش مهارت های فنی حرفه ای به دانش آموزان جسمی حرکتی از دیگر اولویت های پژوهشی سال ۱۴۰۰ است.

وی تصریح کرد: مطالعات تطبیقی روش های غربال، شناسایی و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص، بررسی روش ها و رویکرد های شناسایی و تشخیص بهنگام گروه های مختلف معلولیت، بررسی و ارائه راه حل های خود مراقبتی دوران بلوغ دانش آموزان کم توان ذهنی منطبق بر آموزه های دینی و شیوع شناسی اختلال های عصبی تحولی و گروه های معلولیت کودکان و دانش آموزان تحت پوشش سازمان از دیگر اولویت های پژوهشی سال ۱۴۰۰ سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی‌ در ادامه نشست با تاکید بر پیگری امور و برنامه های سال ۱۴۰۰ بویژه پروژه مهر و بازگشایی با شکوه و با کیفیت مدارس گفت؛ باید به این موضوع توجه جدی شود که دوران گذر و تغییر و تحولات دولت نباید باعث شود لحظه ای از پیگیری امور خصوصا برنامه ریزی پیرامون پروژه مهر و اجرایی سازی برنامه های جاری غفلت شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در راستای مدیریت دانش پس از رونمایی از کتاب آموزش و پرورش استثنایی در زیست بوم کرونا، کتاب های توسعه مشارکت در آموزش و پرورش استثنایی، گزارش عملکرد و از خشت تا بهشت پیرامون معرفی بزرگداشت خیرین نیز به زودی چاپ خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری همایش بین المللی آموزش و پرورش استثنایی در جهان اسلام به کمیته آموزشی یونسکو از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ارائه خواهد شد، گفت: آیین نامه شورای سیاست گذاری آزمون ها و پایگاه آزمون ها ظرف یک هفته توسط کارگروه کارشناسی با مسئولیت معاونت تشخیص تدوین خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه پیگیری مباحث مربوط به سنوات ارفاقی، موضوع تفویض اختیار و برگزاری جلسه مجازی با مدیران کل آموزش و پرورش، پیگیری مسائل مربوط به سامانه سیدا ، ثبت نام دانش آموزان و خصوصا پیش دبستانی ها و به ویژه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی ها مورد تاکید جدی قرارگرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار