رئیس سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

خبرنگاران هنرمندان عرصه اطلاع‌رسانی هستند

تهران(پانا)- رئیس سازمان ‌دانش‌آموزی اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت خبرنگار یک هنرمند است که باهنر شیوایی قلمش و رسایی صدایش هنرمندانه اخبار را اطلاع عموم جامعه می رساند وبا تکینیک های خبری بر گیرایی آن می‌افزاید .

کد مطلب: ۱۲۰۶۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران هنرمندان عرصه اطلاع‌رسانی هستند

ابوالحسن قلی‌زاده رئیس سازمان‌دانش‌آموزی اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران در جلسه ویدیو کنفرانس تجلیل و تقدیر از دانش‌آموزان خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران گفت: خبرنگاران و طلایه‌داران اطلاع رسانی در تاریخ دارای جایگاه ویژه‌ای بودند که نمونه بارز تاریخی آن مخبران کربلا و وقایع‌اش بود و تاریخدانان معتقد بودند اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) نبودند تا راویان کربلا باشند کربلا در کربلا می‌ماند و در خاکدان تاریخ جای می‌گرفت.

او در ادامه استوره‌ صبر و استقامت بانو زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) را اولین خبرنگاران و اطلاع‌رسانان کربلا دانست که با بیان حقایق و زیبایی های معنوی کربلا اهداف امام حسین(ع) و دین اسلام را به جهانیان و مردمان تفهیم کردند .

قلی‌زاده به حضور افراد و رسانه‌های مغرض در گذر زمان اشاره کرد و تاکید کرد: اگر این گونه از افراد و رسانه‌ها نبودند وقایع کربلا رخ نمی داد زیرا در آن صورت مردم می توانستند با آگاهی و اطلاعات درست قضاوت و رفتار کنند ، که متاسفانه این رسانه ها باعث شکل گرفتن بینش‌های اشتباه شد و سرنوشت یک ملت را تغییر داد و این‌ها نشان ‌می‌دهد که اطلاع رسانی و‌نگارش خبر امری خطیر است.

رئیس سازمان‌دانش‌آموزی اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران به اهداف خبرگزاری پانا پرداخت و گفت: اولین هدف تشکیل خبرگزاری اطلاع رسانی در عرصه های متفاوت است و نقطه تمایز پانا با سایر خبرگزاری‌ها تربیت دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد است که سرانجام خبرنگارانی ماهر در زمینه خبرنویسی و خبرنگاری تربیت می شود و حتی اگر در آینده به شغل اطلاع رسانی و رسانه‌ها محلق نشوند شهروندانی اگاه خواهند شد و آموزش‌و‌پرورش به هدف خود دست می‌یابد.

او در پایان از افتتاح استدیو تولید محتوا خبرگزاری پانا در شهریور ماه خبر داد و تصریح کرد: در این استدیو ضبط و تولید فیلم‌های آموزشی برای خبرنگاران صورت خواهد گرفت و می‌توان علاوه برآموزش به تجربه نگاری خبرنگاران قدیمی‌تر نیز پرداخت.

در ادامه این کنفرانس نغمه مختاری مسئول خبرگزاری پانا‌شهرستان‌های استان تهران از کسب رتبه اول کشوری شهرستان‌های استان تهران در شش ماهه اول سال خبر داد و تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت خبرنگاری و اطلاع رسانی نه تنها تعطیل نشد بلکه فعالیت هایشان با تغییر رویکرد و رویه به مجازی و نیمه‌حضوری یا حضوری بیشتر شده است.

​​​ او در ادامه خبرنگاران را سربازان اطلاع رسانی دانست و افزود: خبرنگاران باید با حقیقت گرایی به حفظ و نشر اطلاعات بپردازند و با وجدانی بیدار به اطلاع رسانی بپردازند.

جلسه ویدیو کنفرانس تجلیل از خبرنگاران برتر پانا‌ شهرستان‌های استان تهران به مناسبت با هفته و روز خبرنگار صبح امروز در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد .

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار