۵۰۰ خبرنگار دانش آموز در شهر تهران فعالیت دارند

تهران(پانا) - عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران فعالیت های دانش آموزی مناطق تهران را در تحقق بسته تحولی سازمان دانش آموزی مثبت ارزیابی کرد و تربیت دانش آموز خبرنگاران را توسط خبرگزاری پانا در نقش پذیری دانش‌آموزان مهم دانست.

کد مطلب: ۱۲۰۶۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
۵۰۰ خبرنگار دانش آموز در شهر تهران فعالیت دارند

باستانی ضمن اشاره بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» که با هدف ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان طراحی شده است گفت: این طرح همانطور که از عنوانش مشخص است؛ طرحی است مبتنی بر توانمندسازی رفتاری و عملکردی دانش آموزان در جامعه و فرآیندی است که جامعه پذیر شدن آنها را تسهیل می کند.
وی افزود: در راستای تحقق بسته تحولی سازمان دانش آموزی در سه محور مهارت های تشکیلاتی دانش آموزان، فعالیت های مجلس دانش آموزی و خبرگزاری دانش‌آموزی پانا اقدامات موثری طراحی و اجرا شده که اتفاقا با استقبال وی‍ژه ای از سوی دانش آموزان نیز مواجه شده است. یکی از این اقدامات تربیت خبرنگار دانش آموزانی است که طی سه دوره مطابق بر بسته تحولی سازمان دانش آموزی در پانا شهر تهران آموزش دیده اند و اکنون شهر تهران قریب بر ۵۰۰ دانش آموز خبرنگار دارد.

باستانی خاطرنشان کرد: تمام این فعالیت ها که در غالب جشنواره ها، مسابقات،‌ پویش ها، کارگاه ها و دوره های آموزشی بوده و در فضای مجازی برگزار شده است. یکی از این پویش ها که نمادی از تحقق نقش پذیری اجتماعی دانش آموزان است «پویش رای اولی ها» بود که با هدف تشویق دانش آموزان رای اولی به حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ بود در سراسر کشور برگزار شد و دانش آموزان شهر تهران نیز در هر سه بخش تشکیلاتی، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا فعالیت های بسیاری انجام داده و شهر تهران به عنوان یکی از سه استان برتر در اجرای این پویش انتخاب شد.
رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران در پایان گفت: شهر تهران دبیرخانه مرکزی پویش رای اولی ها بود و فعالیت های این پویش در شهر تهران نیز که مجموعه ای از اقدامات، یادداشت ها، عکس، اخبار دانش آموزی و ... بود در قالب یک ویژه نامه از سوی سازمان دانش آموزی شهر تهران منتشر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار