برگزاری مراسم نمادین تجلیل از خبرنگاران پانا خراسان‌رضوی

مشهد(پانا)- مراسم نمادین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران فعال پانا خراسان رضوی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و مدیر سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم نمادین تجلیل از خبرنگاران پانا خراسان‌رضوی

حسین شادکام، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: یاد همه شهدایی که در عرصه تولید خبر نعمت شهادت نصیبشان شد به ویژه شهید صارمی را گرامی می داریم. دقت و توجه به روز خبرنگار کار ارزشمندی است و خبرگزاری پانا عرصه تمرین خبرنگاری برای ورود دانش آموزان به عرصه حرفه ای رسانه ای است که از مسئولین سازمان و پانای استان تشکر می کنم.
شادکام مناسبت هایی چون عید غدیر و ماه محرم را نمونه های نشان دهنده فعالیت در عرصه رسانه دانست و گفت: این رویدادها با تمام جزییات نقل شده است و واقع نگاری این ایام اقدام خبرنگاری است و در عید غدیر این جمله پیامبر که حاضران به غایبان برسانند، توصیه ایشان به خبرنگاری در آن زمان است.کتاب های مقتل امام حسین علیه السلام به نوعی از خبرنگاران است که محتوای گفت و گوهای امام حسین با اصحاب و دیگران نقل و تصویر شده است.
وی ادامه داد: امروز هم ما در وقایع دفاع مقدس بخشی از جزئیات را از خبرنگاران داریم، البته عموم مردم چون در دفاع مقدس بودند خاطراتی دارند که ضبط شده است ولی خبرنگاران بودند که جزئیاتی که رزمنده های عادی نمی دیدند را تصویر می کردند.
شادکام گفت: نقش خبرنگار بسیار مهم است، خبرنگار مثل یک آینه است که خودش دیده نمی شود، از خبرنگار خبر دیده می شود و خود خبرنگار دیده نمی شود، کار خبرنگار بسیار ارزشمند است.
علی محمد یونسی مدیر سازمان دانش آموزی خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران فعال پانا استان از زحمات یک ساله آنها تشکر کرد.
وی گفت: دو سال است که متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی جامعه، مراسم روز خبرنگار به صورت متمرکز و حضوری برگزار نمی شود، اما جهت یاد بود این روز هدیه و لوح سپاسی برای خبرنگاران فعال استان آماده و ارسال شده است که در ادارات شهرستانها و مناطق به آنها تقدیم خواهد شد، در این جلسه هم از چند نفر از خبرنگاران به نمایندگی از خبرنگاران فعال پانا تجلیل می شود.
یونسی خبرگزاری پانا را یک فرصت برای رشد تربیت اجتماعی دانش آموزان دانست و گفت: بسیاری از خبرنگاران دانش آموز پانا که در گذشته آموزش دیده اند و در پانا فعالیت داشتند، امروز در رسانه های مختلف استان فعالیت می کنند که این مایه افتخار و مباهات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار