کاندیدای تصدی شهرداری تهران:

شهرداری تهران باید از نهاد خدمت‌گذار به نهاد اجتماعی تبدیل شود

تهران (پانا) - کاندیدای تصدی شهرداری تهران با اشاره به این که شهرداری تهران باید از نهاد خدمت گذار به نهاد اجتماعی تبدیل شود، گفت باید خدمت به جامعه به بهترین نحو ممکن ارائه شود که مقدمه تحقق این مهم تحول است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری تهران باید از نهاد خدمت‌گذار به نهاد اجتماعی تبدیل شود

علیرضا زاکانی در دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم به عنوان کاندیدای سمت شهرداری تهران و در ارائه برنامه های خود گفت: در اینجا از همه کسانی که به عنوان عضو شورای شهر تهران در ۵ دوره گذشته بودند و همچنین شهرداران تهران، در سنوات قبل تاکنون به ویژه آقای حناچی تشکر می کنم. برای من بسیار سخت است که از حوزه قانون گذاری به مجموعه شهرداری پا بگذارم و نمایندگی مردم قم را ترک کنم و همینجا با همه وجودم از مردم عزیز پوزش می طلبم. به هر حال برای خدمت گذاری عرصه های مختلفی وجود دارد و آنچه مهم است خدمت به انقلاب اسلامی است.

زاکانی ادامه داد: باید آن طور که شایسته انقلاب و مردم است شهر تهران را بسازیم. از کسانی که به عنوان نامزد شهرداری تا به امروز مطرح بوده اند به نیکی یاد می کنم و امیدوارم از ظرفیت آنها بهره بگیریم و بتوانیم خدمت گذار مردم تهران باشیم. همچنین امیدوارم بتوانم خدمت گذار شما دوستان و یک نفر از ۲۲ نفری باشم که در کنار هم تصمیم بگیریم و رشته خدمت گذاری را دنبال کنیم. عدالت در تقسیم خدمات، تامین آرامش، آرامش روحی و معنوی، عمران و آبادانی و زیبایی شهر همه و همه باید مورد توجه قرار گیرد. آنچه که به عنوان ایده ال دنبال می کنیم این است که همه در کنار یکدیگر باید بر زحمات گذشتگان بیافزاییم و الگویی برای جهان اسلام بسازیم. در این الگو هویت و منشاء و اساس که هویت ایرانی اسلامی است باید مد نظر قرار گیرد تا محیطی پاک و ایمن را فراهم کنیم.

زاکانی تاکید کرد: در طول ۴ سال خدمت باید شهر و شهرداری داشته باشیم کارآمد و مقرون به صرفه و همچنین چابک و سریع در ارائه خدمات و شفاف و فساد ستیز. با پرسنلی کارآمد که در نهایت، امکان بالای خدمت در شهرداری را فراهم کنیم.

کاندیدای تصدی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که تصویر مطلوب برای شهر و شهرداری مشارکت شهروندان را نیازمند است، افزود: توجه به روح و کالبد شهر یک ویژگی اساسی و در حقیقت الزامی ضروری و اولیه است دقت در هوشمند سازی و بهره مندی از همه ظرفیت ها برای ایجاد شفافیت و کارآمدی و همچنین رشد از اهمیت ویژه ای برخوردارند. بی تردید در این عرصه نیازمند همکاری و همیاری مردم در محور نخبگان هستیم که پیش نیاز اساسی آن به میدان آمدن مردم است. اگر همه حاکمیت و حکومت بسیج شود که تحول بزرگ برای تهران به عنوان یک الگو برای جهان اسلام خلق شود این امر محقق نخواهد شد مگر مردم به صحنه بیایند که نمونه عینی آن را دردفاع مقدس دیدیم که امام فرمود که اگر بسیج نبود جنگ سمت و سوی دیگری به خود می گرفت.

زاکانی با اشاره به این که شهرداری تهران باید از نهاد خدمت گذار به نهاد اجتماعی تبدیل شود، گفت: باید خدمت به جامعه به بهترین نحو ممکن ارائه شود که مقدمه تحقق این مهم تحول است. همه شهر باید به مدرسه به معنی جایگاهی برای رشد تعلیم و تربیت تبدیل شود. همه شهر باید به کارخانه مولد ، پویا و با نشاط تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار