گفت وگو با خبرنگار دانش‌آموز منطقه ۱۴ به‌مناسبت روز خبرنگار

یک خبرنگار باید علاوه بر بیان خوب، قلم خوبی هم داشته باشد

تهران (پانا) - خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۴ معتقد است برای وارد شدن به هر رشته ای باید علاقه‌ای وجود داشته باشد تا بتوان بهترین خود را نشان داد. وجود انگیزه، باعث می‌شود کارها را به خوبی انجام داد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
یک خبرنگار باید علاوه بر بیان خوب، قلم خوبی هم داشته باشد

مطهره بوالحسنی؛ خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۴ به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با پانا گفت: «کمتر از یک سال است که در حوزه خبرنگاری و خبرنویسی فعالیت دارم. به نظرم نکته ای که باید به آن توجه کرد تا در خبرنگاری به پیشرفت رسید، این است که صرفاً نباید به یک منبع اکتفا کرد. برای یک خبرنگار هر چقدر تعداد منابع زیاد باشد، کار خود را به نحو احسن انجام داده و بهتر مهارت خود را نشان می دهد.»

وی در ادامه درباره دغدغه نوجوانان در جامعه امروز گفت: «دغدغه نوجوانان امروز جامعه ما، نشان دادن استعدادشان است. برای یک نوجوان که در سن حساسی قرار دارد خیلی مهم است که بتواند در جامعه خود فعال باشد و این استعداد و مهارتی که دارد را به نمایش بگذارد و بتواند از هنرش در راه درست استفاده کند.»

وی گفت: «پیشنهاد من این است که برای جذب نیروی انسانی، از نوجوانان توانمند و مستعد در هر حوزه استفاده کنند. به طور مثال در حوزه خبرنگاری و گویندگی، از بین افرادی که متقاضی است که آموزش ببینند، کسانی وارد این حوزه شوند که علاقه مند به این رشته ها هستند.»

وی افزود: «به نظرم مدرسه می تواند بستری مناسب برای استعدادیابی باشد. نوجوانان در سنی قرار دارند که دوست دارند یک عضو فعال در جامعه باشند»

بوالحسنی خطاب به دانش آموزانی که علاقه مند برای ورود به حیطه خبرنگاری هستند، گفت: «به نظرم اولین عنصر برای وارد شدن در هر رشته‌ و هر زمینه‌ای، علاقه است و تا زمانی که به کاری علاقه نداشته باشید، نمی توانید بهترین خود را در همان حوزه نشان دهید و در آن پیشرفت کنید. هیچ انگیزه‌ای هم برای ادامه مسیر خود ندارید. در کنار علاقه، تلاش مهم ترین فاکتور است تا پیشرفت حاصل شود.»

وی گفت: «خبرنگاری شغلی است که افرادی که وارد آن می شوند باید برون گرا باشند. یک خبرنگار باید با افراد متفاوت و مؤسسات متفاوت مواجه شود و با آنها صحبت کند. یک خبرنگار باید بیان خوبی داشته باشد و در کنار آن، قلم خوبی هم داشته باشد تا بتواند خبر خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. حتماً باید به اصول و چهارچوب خبرنویسی و خبرنگاری آشنا باشد.»

بوالحسنی در پایان خطاب به هم نسلی های خود گفت: «رویاها و آرزوهای ما آنقدر بزرگ و قشنگ هستند که حیف است زندگی خود را برای رسیدن به آنها صرف نکنیم. در واقع لذتی که برای رسیدن به یک آرزو داریم، نیمی از همان لذت، در مسیر رسیدن به آن است. اتفاقات، چالش ها و تجربه هایی که در مسیر رسیدن به آن آرزو بدست می آوریم، به نظرم این اتفاق آنقدر زیبا است که لذت نهایی را می‌سازد و آن راه سختی که می رویم باعث می شود که در موقیعتی که دوست داریم قرار بگیریم و در همان موقیعت بدرخشیم. سختی‌های رسیدن به هدف، چیزی از لذت رسیدن کم نمی‌کند.»

«جور دشمن چه کند گر نکشد طالب دوست / گنج و مار و گل و خار و غم و شادی به همند»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ ندا زارعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار