گفت وگوی پانا با خبرنگار دانش‌آموز منطقه ۱۴ به‌مناسبت روز خبرنگار:

در خبرنگاری، ارتباط مؤثر با قشرهای مختلف، فن بیان خوب و درک شرایط، بسیار مهم است

تهران (پانا) - یک دانش‌آموز خبرنگار منطقه ۱۴ معتقد است برای ورود به خبرنگاری، ارتباط موثر با افرادی از قشرهای مختلف، فن بیان خوب و درک شرایط، بسیار مهم است.

کد مطلب: ۱۲۰۵۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
در خبرنگاری، ارتباط مؤثر با قشرهای مختلف، فن بیان خوب و درک شرایط، بسیار مهم است

فاطمه آبروش؛ متولد ۲۹ مهر سال ۸۳، دانش آموز خبرنگار منطقه ۱۴، به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با پانا گفت: «از سال ۹۸، شروع به فعالیت در خبرگزاری پانا کردم. در مدت زمانی که با خبرگزاری همکاری کردم شاهد اتفاقات و آدم های خوبی بودم.»

وی گفت: «در حوزه خبر و عکاسی، محمدرضا اصغری؛ رئیس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۴ و وحید سلگی؛ مدیر کانون امید منطقه ۱۴، از کسانی هستند که مشوق من بودند.»

آبروش در رابطه با یکی از موفقیت هایش در این حوزه خاطرنشان کرد: «در مراسمی از طرف وزارت آموزش و پرورش، از آقای قاسم احمدی لاشکی تقدیرنامه ای دریافت کردم که هنوز هم آن را دارم و برایم بسیار ارزشمند است.»

وی عنوان کرد: «حرفه خبرنگاری بسیار شیرین است. در این حرفه، ارتباط مؤثر با قشرهای مختلف، فن بیان خوب و درک شرایط، بسیار مهم است.»

وی درباره دغدغه مندی نوجوانان گفت: «در شرایط فعلی و با وجود ویروس کرونا، بحث آینده و اهداف، یکی از نگرانی های نوجوانان است و اگر همواره نوجوانان مورد توجه و محبت پدر و مادر قرار بگیرند، باعث ایجاد حس ارزشمندی در آنان می شود.»

وی بدترین خبر سال های اخیر را همه گیری ویروس کرونا دانست و گفت: «اینکه مدام ترس از دست دادن عزیزانت را داشته باشی ترسناک است و متقابلا در این شرایط، ساخت واکسن و توزیع آن و امید به بهبودی شرایط، می تواند بهترین خبر، برای حال این روزهای ما باشد.»

آبروش ضمن اشاره به اهمیت استفاده از تجارب افراد مختلف در حرفه خبرنگاری گفت: «من قبل از ورود به حرفه خبرنگاری، ممکن بود که چنین تصوری نداشته باشم. ولی از زمانی که وارد این حرفه شدم، تا به الان که عاشق این حرفه هستم، متوجه شده ام که حرفه خبرنگاری واقعا شیرین است. اینکه شنوای اهداف و تجارب اشخاص باشی و دغدغه آنان برایت مهم باشد واقعا لذت بخش است و طبق تجربه ام می دانم که این حرفه نیازمند وقت و انرژی شماست.»

وی افزود: «توصیه من به افراد علاقه مند به این حرفه، این است ‌که باید کفش های آهنی به پا کنند و با عزمی راسخ، با حرف هایی که ممکن است در طی مسیر بشنوند، در این مسیر مداومت کنند. از طرف دیگر حتما کسانی هستند که پیشنهاداتی سازنده دارند و ما حتما باید از آنها استفاده کنیم.»

آبروش در توصیه به نوجوانان گفت: «اگر نوجوانان، به هر زمینه ای علاقه دارند، دست روی دست نگذارند، بلند شوند و خود را کشف کنند تا در نهایت با تلاش های مستمر، به هدفشان برسند. او به همه نوجوانان توصیه کرد که در شرایط فعلی از وقتشان نهایت استفاده را ببرند و به دنبال کشف استعدادها، مهارت آموزی و رشد خود باشند.»

آبروش در پایان گفت: «من یک دخترم و به دختر بودنم افتخار می کنم. من به تمام کسانی ‌که این مصاحبه را می خوانند می گویم که لطفا به خودتان اطمینان داشته باشید. من همیشه محبت کردن را دوست داشتم و این را سرلوحه زندگی خودم قرار داده ام. مطمئن باشید و این را به یاد داشته باشید که مهر ورزیدن و انتقال حال خوب به دیگران، متقابلا به زندگی خودتان بر خواهد گشت.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ بهاره باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار