خواص روغن نارگیل برای سلامت پوست و مو

تهران (پانا) - روغن نارگیل به دلیل مزایای سلامتی و زیبایی فوق العاده ای که دارد، و نقش مهمی که از نظر خواص برای سلامت پوست و مو ایفا می کنند همیشه مورد توجه کسانی که به سلامت پوست و مو خود اهمیت می دهند قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
خواص روغن نارگیل برای سلامت پوست و مو

به‌گزارش دکتر سلام، از روغن نارگیل را بعضی ها در غذاها یا نوشیدنی های مختلف، دسر ها و … استفاده می کنند ، و خیلی ها در دستور العمل ها و لوازم آرایشی در طول روز مراقبت از مو و پوست استفاده می کنند. بنابراین بیایید در مورد مزایای روغن نارگیل و مصارف مختلف آرایشی آن بیشتر بیاموزیم.

فواید و خواص روغن نارگیل
مهمترین خواص روغن نارگیل برای مصارف زیبایی را بررسی می کنیم.

از بین بردن چربی بدن
چندین مطالعه نشان داده اند که روغن نارگیل میزان سوختن و مصرف انرژی را در بدن افزایش می دهد ، که متابولیسم را بهبود می بخشد و چربی ها را می سوزاند و همچنین در مهار اشتها و در نتیجه مصرف کالری کمتر نقش دارد. همچنین به خلاص شدن از شر چربی انباشته شده در شکم و اندام های داخلی کمک می کند.

درمان طبیعی آکنه
اکثر جوانان در سنین نوجوانی از آکنه رنج می برند، که در نتیجه تغییرات هورمونی مسئول انتقال از دوران کودکی به بزرگسالی رخ می دهد ، که این امر باعث ایجاد مشکل می شود و اعتماد به نفس جوانان را گاها کاهش می دهد و روغن نارگیل یکی از بهترین ها برای درمان آکنه و جوش صورت است. راه حل هایی برای این مشکل است زیرا توانایی آن را دارد با باکتری های ایجاد کننده آکنه مبارزه می کند.

نرم کننده عالی
ترجیح داده می شود از موادی طبیعی برای محافظت از مو در برابر مواد شیمیایی موجود در محصولات تولید شده استفاده کنید ، برای این کار می توانید از روغن نارگیل با روغن زیتون و عسل ماسک تهیه کنید. این مخلوط دارای اثر مومیایی است. به موها تغذیه و آبرسانی لازم را می بخشد.

درمان خشکی پوست
پوست اغلب در معرض خشکی قرار می گیرد ، به ویژه در زمستان به دلیل تغییرات آب و هوایی و دمای پایین ، بنابراین بهترین راه حل برای حفظ شادابی و درخشندگی پوست ، استفاده دوره ای از روغن نارگیل با ماساژ مداوم پوست است ، زیرا ماساژ گردش خون را فعال می کند که کلاژن را تجدید می کند ، و کلاژن ها برای تجدید پوست و سلول های اپیدرمی مناسب هستند.

مرطوب کننده پوست بعد از اصلاح برای مردان
یکی از رایج ترین مشکلاتی که مردان با آن مواجه هستند ، مشکل آلرژی و درماتیت بعد از اصلاح است ، بنابراین روغن نارگیل می تواند به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست صورت و قسمت هایی که شیو شده، بعد از اصلاح برای درمان علائم آزاردهنده حساسیت استفاده شود.

درمان خشکی پوست سر
پوست سر اساس مو است ، بنابراین مراقبت از آن برای موهای سالم مهم و ضروری است. به همین دلیل می توان از روغن نارگیل برای شستشوی موها برای مرطوب کردن پوست سر ، سپس استفاده از مقدار مناسب روغن نارگیل ، سپس ماساژ استفاده کرد. پوست سر را با آن بگذارید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند ، سپس با آب خوب بشویید.

روشن کننده نواحی بدن
ناحیه آرنج و زانو یکی از مناطقی است که بیشتر در معرض تیره شدن پوست قرار دارد و این مسئله برای بسیاری مشکل ساز است. به جای استفاده از کرم های روشن کننده با عوارض جانبی مضر ، ترجیحاً از روغن نارگیل با کمی آب لیمو استفاده کنید. و آن را روی آب بمالید تا روشن شود.

پاک کننده پوست و پاک کننده آرایش
از آرایش کردن به اندازه دلخواه خود لذت ببرید و مساله تمیز کردن پوست را به روغن نارگیل بسپارید، زیرا یک جایگزین طبیعی برای پاک کننده های آرایش صنعتی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار مناسب را روی دستان خود بگذارید و صورت را با آن ماساژ دهید ، سپس آثار آرایش را با یک پنبه آغشته به آب گرم پاک کنید تا پوستی تمیز و خالص به دست آید.

جلوگیری از علائم کشش در دوران بارداری
شناخته شده است که در دوران بارداری کشش بزرگی از پوست در ناحیه شکم به منظور قرار دادن جنین رخ می دهد ، که روز به روز در حال رشد و افزایش است و این کشش منجر به نشانه هایی می شود که ظاهر زیبایی شکم را خراب می کند ، و برای جلوگیری و کاهش ظاهر این علائم ، استفاده از روغن نارگیل در دوران بارداری مناسب است.

جایگزین ضد آفتاب
محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش ضروری و مهم است ، اما با پخش شدن کرم های ضد آفتاب حاوی مواد شیمیایی ، روغن نارگیل یک راه حل طبیعی برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید مفید و موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار