آمریکا: آماده بازگشت به مذاکرات هستیم

تهران (پانا) - ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و جن ساکی سخنگوی کاخ سفید از آمادگی کشورشان برای بازگشت به مذاکرات وین و از سرگیری دور هفتم این مذاکرات برای رسیدن به توافق خبر دادند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا: آماده بازگشت به مذاکرات هستیم

به گزارش اسپوتنیک، وی به خبرنگاران گفت که ایالات متحده آمریکا همچنان آماده بازگشت به مذاکرات در وین است و ایران باید در سیستم سیاسی خود تصمیم مناسب را اتخاذ کند. پرایس گفت: «آماده بازگشت به وین برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم درخصوص بازگشت متقابل به برنامه جامع اقدام مشترک هستیم. واضح است که مقام‌ها در ایران در چارچوب سیستم (سیاسی) خود، باید تصمیم بگیرند که در چه مسیری پیش بروند».

وی ادامه داد: «توپ در زمین طرف ایرانی است. ما آماده مذاکرات دیپلماتیک هستیم، زیرا معتقدیم که این به نفع ما است».

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز درخصوص ادامه مذاکرات غیرمسقیم هسته‌ای با ایران، گفت که واشنگتن آماده بازگشت به دور بعدی مذاکرات وین است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رایزنی‌های هسته‌ای با ایران آن هم در شرایطی که هنوز از سرگیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین مشخص نشده است، گفت که دولت آمریکا کاملا آماده از سرگیری مذاکرات وین است.

ساکی مدعی شد: «اگر برنامه هسته‌ای ایران تحت کنترل در نیاید، هر چالش و تهدیدی از جانب این کشور خطرناک‌تر خواهد بود. ما انتظار نداریم که مهار برنامه هسته‌ای ایران باعث رفع تمامی نگرانی‌های ما نسبت به رفتار آنها در سطح جهان شود اما معتقدیم داشتن قابلیت دید بهتر بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های هسته‌ای آنها همسو با منافع ملی ما و بسیاری از هم‌پیمانان ما است».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار