500 هزار سالمند کارت منزلت دریافت کردند

تهران (پانا) - فرهنگسرای امید متولی پیگیری امور مرتبط با سالمندان و توزیع کارت منزلت است. خدمات فرهنگی، تفریحی و ورزشی مناطق 22گانه شهر تهران به صورت رایگان به سالمندان ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
500 هزار سالمند کارت منزلت دریافت کردند

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13، ارائه کارت منزلت اقدام حمایتی جهت ارج‌نهادن به سالمندان و تکریم آنان است که از سال‌ها پیش آغاز شده است. سالمندان بالاتر از 65 سال برای دریافت خدمات حمل و نقل، تفریحی، ورزشی و فرهنگی رایگان از نهادهای زیر مجموعه شهرداری تهران باید کارت منزلت دریافت کنند.
فرهنگسرای امید براساس ماموریت کاری و رسالت خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که برنامه‌ریزی و تدارک ویژه برنامه‌های فرهنگی برای سالمندان است، متولی توزیع کارت منزلت و رسیدگی به امور مرتبط با این خدمات است. این مرکز فرهنگی از سال‌ها پیش متولی این کار بوده و نزدیک به 500 هزار عضو سالمند دارد.
پروانه دوستی مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 و رئیس فرهنگسرای امید با اشاره به خدمات فرهنگسرای امید برای سالمندان گفت: فرهنگسرای امید از سال 1383 به عنوان پایگاه اصلی توزیع کارت منزلت و رسیدگی به امور مرتبط با سالمندان فعالیت می‌کرده است. سالمندان گرانقدر می‌توانند به صورت اینترنتی برای دریافت کارت منزلت ثبت‌نام کنند و این مرکز برای پیگیری کارهای آنان اقدام می‌کند.
وی با اشاره به خدماتی که به واسطه کارت منزلت به سالمندان ارائه می‌شود گفت: علاوه بر خدمات حمل و نقل که توسط مترو و اتوبوس به سالمندان ارائه می‌شود، می‌توانند با کارت منزلت خود از خدمات فرهنگی، تفریحی، کلاس‌های آموزشی، کتابخانه، نگارخانه و ... مناطق 22گانه شهر تهران به صورت رایگان بهره‌مند شوند.
دوستی تاکید کرد: فرهنگسرای امید با پیگیری‌هایی که در این زمینه می‌کند تلاش دارد تا فرآیند دریافت کارت منزلت برای سالمندان را تسهیل کرده و خدمات فرهنگی تفریحی با آن را روز به روز گسترش دهد.
دوستی با اشاره به دیگر برنامه‌های این مرکز برای سالمندان گفت: فرهنگسرای امید با تاسیس کانون‌هایی که توسط خود سالمندان اداره می‌شود، ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی را برای سالمندان برگزار می‌کند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به گروه سرود، گروه کر، نقاشی و ... اشاره کرد.
انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار