روایتی جدید از ایثارگری معلمان عشایر در دوران کرونا

تهران (پانا) - فیلم مستند «این پایان راه نیست» با روایتی جدید از ایثارگری معلمان عشایر در دوران کرونا، به نویسندگی و کارگردانی «همایون رضائی‌زاد ، رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
روایتی جدید از ایثارگری معلمان عشایر در دوران کرونا

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، باوجود بسته شدن مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، معلمان عشایری، کرونا را پایان جهان ندانسته و با تکیه بر امید و نشاط در تلاش هستند تا کلاس‌های درس را در فضای باز تداوم داده و برگزار نمایند.

بر اساس این گزارش، فیلم مستند «این پایان راه نیست»، روایتگر تلاش و همت دو معلم در طبیعت بکر روستاهای عشایری و دورافتاده گیلان، در روزهای بحران کرونا است که تعطیلی مدارس و عدم تحصیل دانش‌آموزان برای آن‌ها دغدغه شده و در فکر راه حل هستند. لذا تصمیم می‌گیرند به دلیل نبودن امکانات در روستا مانند عدم دسترسی به تلفن همراه پیشرفته و اینترنت، همچون همیشه مسیر روستا را طی کنند تا به امر تدریس دانش آموزان در فضای باز با رعایت نکات بهداشتی بپردازند. در طول فیلم به بازخورد و شور و اشتیاق دانش آموزان که با انگیزه در کلاس درس حضور یافتند نیز اشاره شده است.

بر این اساس، هدف از ساخت و تولید این اثر، به تصویر کشیدن بخشی از زحمات فرهنگیان، در قالب فیلم مستند است که نشان می دهد آنها نیز همچون کادر درمان و پزشکی، تلاش خود را در دوران کرونا، در حرفه و تخصص خود داشته‌اند تا کرونا بهانه‌ای بر تعطیلی آموزش و پرورش نباشد.

در این گزارش آمده است؛ زمان پیش تولید، تولید و تصویربرداری این فیلم در اوایل شیوع بیماری کووید 19 بوده و مابقی آن نیز در زمستان 99 ضبط گردیده که نهایتاً در بهار سال جاری مراحل فنی آن مانند تدوین، صداگذاری و.... به اتمام رسید.

شایان ذکر است؛ این فیلم به همت مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش ‌و‌ پرورش و با حمایت صندوق ذخیره فرهنگیان برای اکران به مدت 34 دقیقه در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی آماده نمایش شده و اولین اکران عمومی آن نیز در قالب جشنواره خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار