از شیوه بازگشایی مدارس تا واکسیناسیون معلمان در جهرم

جهرم (پانا) - روند واکسیناسیون فرهنگیان در جهرم با سرعت مطلوب شروع شد و به روزهای پایانی نزدیک شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
از شیوه بازگشایی مدارس تا واکسیناسیون معلمان در جهرم

مهدی نیک فر، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم، با توجه به برگزاری اجلاس روئسای آموزش و پرورش سراسر کشور در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس گفت: مهر ماه امسال، بازگشایی مدارس به صورت حضوری خواهد بود و همچنین در نظر داریم بخشی از کلاس های درس را به صورت مجازی برگزار کنیم. به همین دلیل لازم است که مدیران، مدارس را برای بازگشایی هرچه بهتر به شیوه حضوری آماده کنند و همچنین زیر ساخت های آموزش مجازی را در مدرسه تهیه کنند.

مدیر آموزش و پرورش جهرم ادامه داد: برای بازگشایی مدارس نیاز است به قید اولویت، معلمان، رانندگان سرویس مدارس،مؤسسات علمی، کارکنان مدارس غیر دولتی و مهدهای کودک در برابر بیماری کرونا واکسینه شوند. در مرحله نخست ،تلقیح دز اول واکسن کرونا به گروه‌های یاد شده درحال انجام است و منتظر تلقیح دز دوم و برنامه واکسینه شدن دانش آموزان هستیم. در مرحله دوم واکسن دانش آموزان در اولویت قرار می‌گیرد که تا الان رایزنی های خوبی از طرف وزارت آموزش و پرورش با وزارتخانه بهداشت انجام گرفته است و ما لیست دانش آموزان بالای شانزده سال و بالای یازده سال را تهیه کرده ایم و منتظر نظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

نیک فر با توجه به شیوه به کارگیری پرسنل مدارس غیردولتی گفت: نیروها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند؛ نیروهایی که گزینش شده‌اند، نیروهایی که در حال گزینش هستند و نیروهایی که درخواست گزینش آنها از طرف مؤسسین مدارس غیردولتی ارسال شده و قصد به کارگیری آنها وجود دارد. تمامی مدارس موظفند نیرو هایشان را در این سه دسته، تقسیم بندی کنند.

همچنین لازم به ذکر است در مهر ماه سال جاری کارکنان مدارس غیر دولتی فاقد گواهی گزینش اجازه تدریس و فعالیت نخواهند داشت.

واکسیناسیون نزدیک به ۳ هزار نفر از نیروهای اداری و دولتی آموزش و پرورش از روز عید سعید غدیر خم آغاز شده و نیروهای مدارس غیردولتی نیز واکسینه شدند. همچنین با همکاری بهزسیتی شهرستان، پرسنل مهد کودک های زیر نظر این سازمان نیز در مرکز واکسیناسیون فرهنگیان جهرم برابر بیماری کرونا واکسینه شدند.

خبرنگار دانش آموز: فاطمه گرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار