کارشناس قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان قرچک:

زنده‌نگه‌داشتن غدیر زنده‌نگه‌داشتن اسلام است

قرچک (پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز شهرستان قرچک با اشاره به روایات و احادیث‌معصومین‌(ع)تبلیغ‌غدیر به ویژه بر مسلمانان و شیعیان را امری‌ضروری و واجب دانست .

کد مطلب: ۱۲۰۳۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
زنده‌نگه‌داشتن غدیر زنده‌نگه‌داشتن اسلام است

قربانعلی‌میرزایی‌ کارشناس‌ قرآن ‌و‌ عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان‌ قرچک در سخنانی ضمن‌گرامی‌ داشتن دهه‌ امامت و ولایت که آغازش عید‌ سعید‌ قربان ۱۰ذی الحجه و پایانش عید‌ سعید‌ غدیر خم ۱۸ ذی‌الحجه است اظهار کرد: واقعه‌غدیر خم درسال دهم هجری در مکانی به نام غدیر‌خم بین مکه و مدینه اتفاق افتاده است.

او همچنین با اشاره به روایات و احادیث معصومین(ع) و ضمن‌تاکید آنها بر تبلیغ‌ غدیر به ویژه برای مسلمانان و شیعیان امری ضروری و واجب است و همچنین با بیان‌سخن رهبر معظم انقلاب که زنده نگه‌داشتن غدیر زنده‌ نگه‌داشتن اسلام است، بر گرامی داشتن این روز تأکید کرد.

او در رابطه با پیام‌های تربیتی غدیر گفت:« تَدَبُرٌالقُرآن وَالفهَموا آیاتِهِ.در این آیه ما را سفارش می‌کنند به تدبر و فهم‌قرآن و لازمه‌ فهم و تدبر‌قرآن این است که قرآن را یاد بگیریم ،بخوانیم،درک کنیم و بعد به آن عمل کنیم وگفت،«اَقیمو الْصَلاة وَ اتُو الزَکاة .یعنی اقامه‌نماز و پرداخت‌زکات که این دو همیشه در کنار هم و بسیار مهم هستند.

میرزایی با اشاره به رعایت حلال و حرام و امر به معروف و نهی از منکر در خطبه غدیربیان کرد: دوری از حسد داشته باشیم یعنی در جامعه‌ای که حسد و کینه باشد آن جامعه، جامعه‌ای اسلامی نخواهد بود و ترس از قیامت هم داشته باشیم یعنی از قیامت و مسائل مربوطه به آن واهمه داشته باشیم و مراقب‌رفتار و اعمال‌خودمان باشیم و درخطبه غدیر بر تقوای الهی اشاره شده است.

خبرنگاردانش‌آموز: کیمیا قارلقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار