تشریح راهکارهای مقابله با کرونا در آموزش عمومی دنیا

تهران (پانا) - عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سی و پنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، در میزگردی که با موضوع «دستاوردهای نظام های آموزش و پرورش در مواجهه با کرونا»، اظهار کرد استفاده بهتر از  فناوری، آموزش ترکیبی، تغییر بودجه آموزش و پرورش و توزیع مسئولیت های تصمیم گیری راهکارهای مقابله با کرونا در آموزش عمومی دنیا بوده است.

کد مطلب: ۱۲۰۳۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تشریح راهکارهای مقابله با کرونا در آموزش عمومی دنیا

بهنام بهراد در روز دوم اجلاس 35 روسای آموزش و پرورش و در میزگردی که با موضوع «دستاوردهای نظام های آموزش و پرورش در مواجهه با کرونا»، اظهار کرد: براساس پیمایش ویژه بین المللی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، یونسکو، یونیسیف و بانک جهانی در زمینه کووید 19، برخی از مدارس در دوره های مختلف تحصیلی در اغلب کشورهای دنیا، در سال های 2020 و 2021، کاملا تعطیل و برخی مدارس نیز نیمه تعطیل بوده اند.

وی افزود: بر اساس این پژوهش، تعداد روزهای تعطیلی کامل مدارس، بین 20 تا 175 روز در سال تحصیلی 2021-2020 بوده است.

بهراد در خصوص پاندمی کرونا و تغییر و تعدیل تقویم آموزشی و برنامه درسی، گفت: این پژوهش نشان می دهد، کمتر از 20 درصد در تقویم آموزشی و برنامه های درسی در سال تحصیلی 2021-2020 انجام شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: استفاده از پلتفرم های برخط، موبایل، تلویزیون، بسته های آموزشی ارسالی به منازل، رادیو و سایر روش های یادگیری از راه دور از جمله تغییرات و تحولاتی بود که در نحوه ارائه آموزش ها در دوران کرونایی صورت گرفت.

بهراد تصریح کرد: برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل، هر یک ازکشورها تدابیری معطوف به جمعیت های در معرض بازماندگی از آموزش های از راه دور، به کار گرفتند.

وی ادامه داد: اقدامات جلوگیری از بازماندگی تحصیلی، اقدام در جهت واکسیناسیون، رفع شکاف های یادگیری، تلاش برای بازگشایی مدارس و اتخاذ تدابیر برای حمایت از دانش آموزان آسیب پذیر، از جمله فعالیت هایی بوده است که در دوران کرونا در کشورهای گوناگون صورت گرفته است.

بهراد با مقایسه نرخ فارغ التحصیلی دوران کرونا با قبل از آن، اظهار کرد: در ارزشیابی و امتحانات پایانی نیز تغییراتی به وجود آمده است و اقداماتی برای سنجش میزان افت یادگیری انجام شده است.

وی افزود: بسیاری از کشورها در این دوران تعاملات بین مدرسه و خانواده ها را تقویت و توسعه داده اند و به تشویق این کار پرداخته اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حمایت از معلمان در گذار به یادگیری از راه دور و همچنین حمایت از یادگیری حرفه ای معلمان برای آماده سازی آن ها و استفاده بهتر از فناوری و تدریس و آموزش ترکیبی، از جمله مواردی است که در این پژوهش بین المللی به آن اشاره شده است.

وی در پایان گفت: تغییر در بودجه آموزش و پرورش، توزیع مسئولیت های تصمیم گیری از جمله مواردی است که کشورهای مختلف در دوران کرونا به آن اهتمام داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار