محسن حاجی میرزایی:

جشنواره فرهنگی هنری فردا موقعیت جدید در تعلیم و تربیت با تأثیرگذاری خاص است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت غالباً این طور تصور می‌شود که استعدادها تابع برخورداری‌ها هستند و در مناطق خاصی وجود دارند اما ما در این مسابقات می‌بینیم افرادی از مناطق بسیار محروم شناسایی شدند و فرصت برابر آموزش برای دانش‌آموزان ایجاد شد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فرهنگی هنری فردا موقعیت جدید در تعلیم و تربیت با تأثیرگذاری خاص است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سی و نهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر خم اظهار کرد: برای اینکه اندازه و جایگاه این جشنواره به درستی درک شود باید بدانیم نظام تعلیم و تربیت در جستجوی چیست. نظام تربیت ما به دنبال خلق موقعیت‌های جدید است تا بتواند افراد را برای زندگی کردن مستقل، فعال، کارآمد، عزتمند همراه با اخلاق نیکو و اعتقادات سالم آماده کند.

وی افزود: یک زمان ما محتوایی را به صورت مکتوب به دانش‌آموزان ارائه می‌کردیم، لذا موقعیت وزارت آموزش و پرورش الان تنها کتاب نیست رویکرد ما از حافظه محوری به تربیت محوری تغییر پیدا کرده است. جشنواره فرهنگی هنری فردا کمک می‌کند دانش‌آموزان با عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی آشنا شوند و این عرصه یک موقعیت و زبان جدید با تأثیرگذاری خاص است که جذابیت خاص خود را به همراه دارد.

حاجی میرزایی بیان کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان با استعدادهای متفاوت شناسایی، عرصه‌های مختلف را تمرین کردند و قابلیت‌های مدرن و جدید را در خدمت اهداف تعلیم و تربیت قرار دادند. این امر مکمل نظام تعلیم و تربیت و فوق العاده ضروری است.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با بستر فعالیت‌های فرهنگی هنری در استان‌های دور از پایتخت افزود: غالباً این طور تصور می‌شود که استعدادها تابع برخورداری‌ها هستند و در مناطق خاصی وجود دارند اما ما در این مسابقات می‌بینیم افرادی از مناطق بسیار محروم شناسایی شدند و فرصت برابر آموزش برای دانش‌آموزان ایجاد شد همچنین می‌توان به برگزاری مسابقات کارسوق لیزر توسط سازمان استعدادهای درخشان نیز اشاره کرد که اکثر برگزیدگان از مناطق محروم بودند.

وی در زمینه ارتباط این جشنواره با سایر جشنواره‌ها تصریح کرد: قطعاً کسانی که در این جشنواره‌ها شرکت کردند، می‌توانند در جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره رشد حضور پیدا کنند و در سال‌های گذشته نیز به این روال بوده است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: داوران جشنواره فرهنگی هنری فردا از من درخواست کردند، این جریان برای ادامه هنرنمایی و استفاده از ظرفیت‌های و استعداد دانش‌آموزان استمرار داشته باشد و محیط‌‌هایی فراهم شود تا این زنجیره را کامل کنیم. من نیز قول دادم که در این راستا یک برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان انجام شود تا آنان بتوانند پس از برگزیده شدن در انجمن‌های تخصصی شر‌کت داشته باشند در این زمینه با حوزه معاونت پرورشی هماهنگ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار